Jump to content

Verktøy for å bytte shims i kolbe/kasse på halvautomat hagle


Recommended Posts

Jeg har alltid hatt litt cast on eller off med med min franchi fast black. Jeg er rechts-skytter og da jeg monterer hagla ved leirdueskyting så går skura konsekvent litt til venstre for der jeg vil at den skal være, har kontrollert ved å kaste opp og skyte på papp. Da jeg sikter med det ene øyet igjen etter montering ser jeg også at kornet ikke ligger midt i men til venstre. Jeg har lært meg å kompensere for dette, men nå hvor jeg skyter like mye med franchien som med andre hagler så er dette et problem da jeg overfører dette til andre hagler.

 

Jeg har vært lat og ennå ikke skiftet til en av de 3 andre shims'ene som fulgte med hagla, problemet er at jeg bare har opp til 13 mm pipe som var lang nok og da jeg skulle fikse fant jeg ut at mutteren som sitter inne i kolben er større, jeg tipper 15 eller 16 mm.

 

Er det noen som har gjort dette selv og som vet hvor jeg får tak i verktøy til dette? (Jeg tenker Clas Ohlson eller Biltema umiddelbart) Altså en 15/16 mm pipe som er tynn i veggene og sitter på en skrutrekker som er lang nok til å nå ned i bunnen i hulrommet i kolben?

 

EDIT: Det skal sies at jeg ikke er av typen som bare reiser til en butikk for så å bli skuffet over at de ikke har det jeg trenger, derfor vil jeg vite på forhånd om de har det slik at jeg slipper å gjøre bomtur. Verktøyene jeg har i dag har jeg ikke peiling på hvor kommer fra. Setter pris på alle tips.

Link to comment
Share on other sites

Det er selve verktøyet jeg er ute etter, men tror jeg har funnet en løsning etter mye leting. Vil oppdatere her om det fungerer.

 

http://www.clasohlson.com/no/Cocraft-forlenger/Pr408432000

 

Yhaug, det kunne jeg gjort, men prøvde kunnskapsbasen her på kammeret først. Har også litt dårlig erfaring med å ringe til slike kjeder, så har kvidd meg for det. Nå er det ihvertfall en søkbar tråd her til neste gang noen lurer på det samme :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...