Jump to content

brno kombi???


Recommended Posts

hei jeg har sett på "billige" kombier og står å tipper imellom en lite brukt brno 7.57x12/70kun skutt 12 rifleskudd og noen få hagle skudd + de jeg har skutt selv i senere tid for å teste den. og en ny baikal i 308 og 12/76. det følger også med over under hagleløp til brnoen. jeg har skutt litt på banen med den og det går ganske trangt men jeg har fått visst av de andre at dette er fordi den nesten er helt ny og aldri smurt eller pusset. brnoen med ekstra hagleløp er et par tusen billigere enn baikalen. jeg setter stor pris på alle meninger og innspill.

Link to comment
Share on other sites

Har ei gammel star o.u og en gammel brno 205 kombi 12/70 5,6 x 52r. Begge er grove bruksjern. Eneste "negative" om brno er at rifleavtrekket er framst. Jeg har litt vanskelig for å omstille meg fra star til brno på harejakt da jeg som regels går på framste avtrekker på kjappe skudd.

Finnes mye rart til brno kombier. Ble litt overrasket over å finne snellert avtrekk:lol: Min har veldig hardt avtrekk på rifle løpet. Men skyter 1.5-2 cm 3 skudd samlinger på 100 meter hvis jeg lar den kjølne litt mellom skuddene. Storfornøyd med presisjonen på min. Bunnsolid sak hvis du primært vil ha rifle, med hagle løp under.

 

En kompis har en nyere star kombi. Han hadde noe kluss med avtrekket en gang. Er fikset nå. Går greit, men han stoler ikke 100% på den lengre. Fin sak hvis du primært vil ha hagle, med rifleløp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...