Jump to content

Lage A-tech MAXIM til MAXIM heavy barrel?


Recommended Posts

Hallo!

 

Jeg har for en liten tid tilbake byttet til meg en a-tech MAXIM demper, men når jeg fikk henta min M67 igår og skulle teste med MAXIM'en på - fant jeg ut at løpet på børsa var for tykt for demperen? Så jeg lurer på om det er mulig eller smart å borre opp inngangen på demperen så løpet kan komme helt inn til gjengene?

Link to comment
Share on other sites

Hvor tykk er løpet i enden, og 6 cm inn fra løpsenden?

Hullet i demperen hvor du setter løpet i har en plastskive/bøssing for stabilisering. Det er ikke denne som er for liten for løpet?

 

Når jeg måler åpningen i mine Maxim'er har de en åpning hvor løpet skal inn på 20 mm. Har du tykkere løp en dette?

Link to comment
Share on other sites

I inngangen til demperen der løpet skal inn sitter det en låse ring.

Du ser bare to små "øyer", disse skal presses sammen, og ringen tas ut.

Det du kaller for inngangen er en 5 mm tykk plastskive, som er der for å stabilisere demperen på løpet.

Når du tar av dette, kan du prøve å montere demperen, og eventuelt tilpasse skiven med og borre den opp så den passer til ditt løp.

Link to comment
Share on other sites

Det står inne i demperen.

Skru av mellom den store hoveddelen og den første lille.

Tørk grundig av bøssingen med løpsgjengene, der er det slått inn hvilke gjenger som er på din.

Eller børsemaker måler dem selv, og gjenger etter det. Det er det beste som GLarsen skriver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...