Jump to content

Stokk til CZ527? Sportster/jaktstokk med pistolgrep


Recommended Posts

Jeg er nybegynner på "seriøs" skyting, men liker å ha greiene mine i orden. Etter at bestillinga ble lagt på en 700 tactical som "prosjektbørse", bl.a med McMillan stokk på vei, så begynte CZ527ern sin syntetstokk å virke som tyggegummi i sammenligning. Begge er bruksvåpen, og funksjon er viktigere enn form, og all vekt skal ha ei forbanna god grunn til å være der. Altså: ergonomi, stivhet og så lav vekt som mulig uten at det ødelegger treffbildet. McMillan sin A-3 sportster og Game scout er så nær min forestilling om hva som er ideelt til min bruk.

 

Men det er jo ingen som lager stokk til CZ527? Såh. Da må jeg enten kjøpe en blank og gå til en proff, eller få proffen til å lage fra grunnen av. Tre/syntet blir et spørsmål om vekt/stivhet. Jeg er trebåtentusiast og kunne fint levd av å skrape, pusse, olje og lakke. Det eneste er at jeg syns laminat er helt groteskt stygt.

 

Tips?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en anelse av at vi har møttes, eller tar jeg feil? :wink:

 

Jeg er villig til å vedde en tier og et glansbilde på at Rafdal kan gjøre et mesterverk ut av en Hightech blanks og din CZ 527.

Men billig er det ikke.

 

CZ har en modell som heter CZ 527 Varmint Kevlar som har en meget god stokk.

Bell og Carlsson produserte disse for CZ på lisens og kan derfor ikke selge dem til sluttbruker selv,

men ifølge CZ kan de kjøpes av dem. Prisen var 285 dollar sist jeg sjekket.

 

Det finnes også et skjefte fra HS Precision som heter PSV091/070 som passer til CZ 527.

LINK: http://www.stockysstocks.com/servlet/th ... cal/Detail

Stocky's er utsolgt akkurat nå men det kan hende andre har på lager?

Link to comment
Share on other sites

Det har du helt rett i! Storkoser meg med alle valgmulighetene som nybørsa gir meg, dette er jo like morsomt som å bygge lego når man var ti!

 

Jeg fant fram til HS-stokken og, syns den ser ganske grei ut jeg. Etter å ha fått fiksa avtrekket på den så tror jeg jaggu jeg skal vurdere å legge inn ei bestilling på en sånn en. Kanskje jeg burde ha ei litt tyngre pipe og da. Kan ikke ha et sugerør på en sånn stokk! Jeg har hengt meg litt opp i det pistolgrepet, jeg. Skal sjekke ut B&C-stokken uansett. Ikke så gal pris på den. Takk for tipset om Magnum-Hansen, han hadde inne A-3 Sporter! Tror jeg har kommet fram til at monte carlo må til med kikkert.

 

Det ble bare rot både med langhold og fjelltur i helga, gitt! Men jeg har i det minste forska mye på coating/camo!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...