Jump to content

Sporter hagle links


Morty

Recommended Posts

Tja, da har du en del å velge mellom. Du kommer neppe utenom Beretta 692, evt 682, men det er verdt å se på Rizzini, Browning og Zoli også i den prisklassen. En Antonio Zoli Kronos med spesialtilpasset skjefte/pistolgrep ligger vel på ca 35000 (holdt i en på tirsdag, hadde jeg ikke hatt en 682 allerede så...). Du er også nære på både Blaser F3 og "billige" Perazzi og Salvinelli, men ser du nærmere på de så må du være forberedt på at det kan bli dyrt :lol: Hvis du ikke ble særlig klokere av denne posten: Den eneste måten å finne ut av hvilken hagle som passer best for deg er ved at du prøver de! Alt jeg har nevnt er knallgode hagler, og når folk sverger til den ene over den andre er det primært personlig preferanse det går på.

Link to comment
Share on other sites

Har både en Beretta SV10 prevail og 682. Til trap er 682'n bedre med 200gr mere tyngde og handswell i pistolgrep, men til sporting og lerduesti er jeg jammen ikke sikker på hva jeg skal si... Selv har jeg fast stokk med 35-55 drop og 37,3 lang kolbe på begge to, passer svært bra til meg.

 

Nå koster ikke en SV10 prevail mere enn knappe 18000,- veil da, og en 682 gold evo sporting knappe 29000,-. Med justerbar stokk lander du på 31690,- veil. Siden du er på tanken til å bruke mellom 30 og 40, så må du ta en ekstra titt på den nye 692 fra Beretta! Et nydelig våpen med kjempefin balanse å fine detaljer. Har selv sett på den live med både sportingstokk og justerbar. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...