Jump to content

Remington 40x 22lr


Flembake

Recommended Posts

Heisann!

 

Noen som vet om Remington 40x .22 finnes i Norge?

Etter å ha fått hjem min nye CZ 452 Varmint så har jeg fått helt dilla på .22

og er selvfølgelig klar for mer! Havesyken har slått dkikkelig rot kjenner jeg!:)

Derfor ble jeg sugen på en Remington 40x .22 når jeg tilfeldigvis snublet over bilder av en på nettet. Men etter et par google søk så finnes det svært få treff i Norge la jeg merke til, sikkert ikke uten grunn at jeg aldri har hørt om eller vært borti den før;)

Noen her som har?

 

Flembake.

Link to comment
Share on other sites

Remington 40x er lite omtalt ganske enkelt fordi den er svært sjelden. Den er et rent Custom Shop produkt bygget på en omarbeidet kort 700-låskasse. Betegnelsen er vel 40xr for .22 (r for rimfire) og 40x for sentertente patroner.

Det sagt, de finnes i Norge, men det er langt mellom dem. Jeg så en hos Våpen-Søilen for et års tid siden, den var kommet inn fra et dødsbo og var i svært bra stand. Det skader ikke å ta en telefon til dem og høre om de fortsatt har den. Den er et nydelig våpen !

Link to comment
Share on other sites

Sånn å forstå:) Det forklarer en hel del.

Vel, det tar nok en stund før jeg får i hus en slik uansett vil jeg tro, men da har jeg ihvertfall litt kjøtt på beinet i henhold til tilgjengelighet.

Er ikke lett å ha våpensamlemani uten finansiell støtte eller myndighetenes velsignelse gitt :roll:

 

Takk for svar forresten! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...