Jump to content

Ladedata lapua mega 200gr browning bar 3006


Jan Bavian

Recommended Posts

Hvilken Bar er det snakk om? Er det den nye er det ikke noe problem, den er altetende. Er det Bar II eller eldre er ikke Mega et godt valg. Har vært borti en del av dem som ikke veksler bestandig ved bruk av Mega og tilsvarende butte/RN kuler. Har en eldre Bar selv i 3006 som ikke er glad i Mega, vil anbefale deg å bruke Accubond ol med spiss polymer tip, funker som en drøm hver gang. Ang ladninger henviser du selv til ladeboken, start som alltid lavt og jobb deg oppover. Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Da er det nok en Bar II du har tipper jeg, selv om det snart må være en 7-8 år siden short/longtrack kom på markedet. Men hvilken du har vet du vel sikkert selv. Vil anbefale deg å teste litt forskjellig til du finner en ladning som gir god presisjon. Det kan jo være at din Bar går problemfritt med Mega. Min Bar i 3006 går best med kuler i 165- 180 grain, som sagt tidligere ville jeg prøvd Accubond, og da i 165 grain siden du kun skal jakte hjort. Skulle det vise seg at det er Longtrack du har, tror jeg det er det samme hva du bruker. Har en Longtrack i 9,3 og den samler meget bra med alt jeg har prøvd, uansett kulevekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...