Jump to content

Småviltjakt i Uvdal?


jonnyols

Recommended Posts

Vi kjøpte hytte på Fønnebø i Uvdal for halvannet år siden og har forsøkt å finne terreng i nærheten av hytta som jeg kan jakte på. Det har ikke vært spesielt enkelt. Både jeg og kona er nybegynnere og vi har en ett år gammel drever som vi må få lufta litt til høsten. Er det noen som har kontakter i området eller vet om noen som kunne vurdere å slippe til et par ivrige nybegynnere?? Vi betaler selvsagt for oss. Det er i første rekke Rådyr, hare og skogsfugl vi tenker på men rev og andre banditter er også aktuelt. Må jo få trent litt! :)

 

Melder oss forøvrig inn i Nore og Uvdal Skytterlagt, der blir det kanskje mulig å komme i kontakt med noen som kjenner området. Vi er også oppmerksom på Fjellstyret, men statsallmenningen ligger en god bit unna så det blir i så fall for langturer over flere dager tenker jeg.

 

Takknemmlig for alt av tips som kan få oss i gang!

Link to comment
Share on other sites

Ikke etablert Jeger & Fiskeforening i Nore & Uvdal. Du vil nok være avhengig av kontakt med grunneier. Aktivt medlemskap i skytterlaget hjelper på. Der treffer du jegere og skyttere med de rette kontakter. Et meget godt miljø. Mange glimrende skyttere og hundefolk, og kanskje noen av landets beste jegere, med og uten hund.

 

Med mindre du har r........... full av penger handler dette mye om mellommenneskelig kjemi og tillit. Vær litt tålmodig så går det nok bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...