Jump to content

300gr Mimek GC fra Clarry Haglund i 44mag


maral

Recommended Posts

Har noen erfaring med disse kulene?

Jeg har fått tak i noen av disse, og har planer om å prøve dem i en Ruger SBH Hunter.

Satt til krymperilla ender jeg på 44mm patronlengde. Hvor mye N110 kan jeg bruke? Noen "godladninger" eller innspill?

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å få tak i disse Mimek tengene lenger? Har ikke han svensken gitt seg med å produsere?

Mimek slutta og lage kuletenger for mange år siden.

Mine Mimek tenger er alle 5 hulls toppfylte og av stål.

Det finnes av til en og annen som selges på bruktmarkedet.

Et svensk foretak,muligens en sportsbutikk kjøpte opp restene av produksjonen og har helt til det siste solgt kuletenger.Fikk liste fra han for 2 år siden ,men utvalget var veldig lite.Stort sett bare ukurante kalibre som var å få tak i.

Mimek er gode kuletenger,og kan samenliknes med de beste som Hensley& Gibbs ,Saeco,Rcbs,Lyman.

Legg merke til at jeg ikke nevner Lee :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Nå var vel ikke Lachmiller og Ohaus helt borte de heller...

Jeg har ingen erfaring med disse 2 typene,men jeg har en 10 hulls Cramer 150gr RN tang i 357.

Dette er den tanga som slipper kulene finest av alle mine kuletenger.Dette er et monster av ei kuletang både i vekt og størrels.

Felles for de ovenfornevnte produsenter er vel at de ikke produserer kuletenger lengre :trist:

Om noen er intresert så kan jeg selge 2 stk 5 hulls Mimek tenger det er no 411 og 414.

1000kr stk med frakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...