Jump to content

Ny jeger


cavj

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er en ung mann bosatt i Kristiansand som har vært her inne på forumet og lest en stund. Jeg tok jegerprøven for ca ett år siden og har siden den gang vært på andejakt (uten hell) og på opplæringsjakt på rådyr med hagle hvor jeg la ned et rådyrkje. Siden i fjor høst har jeg gått til anskaffelse av rifle og tatt storviltprøven (2013). Jeg er veldig interessert i å komme meg videre ut på jakt og alt av jakt er av interesse. Hvis det er noen som vet om ledig terreng eller plass på jaktlag er jeg veldig interessert i å være med. Jeg er også interessert i å være med som gjestejeger eller stå som reserve om det er noen som blir syke. Er interessert i å jakte andre steder enn kun i nærområdet av Kristiansand, har blant annet sterk tilknytting til indre Østfold (Trøgstad) hvor jeg er minst en gang i måneden. Jeg kan bidra med godt humør og stor arbeidslyst. Jeg ønsker gjerne å være med å forvalte området det jaktes i med f.eks foring, rydding i skog etc.

 

Hvis det er noen som har noen tips eller trenger en mann så send meg gjerne en melding =)

 

Med vennlig hilsen

 

Chris-Andre

Link to comment
Share on other sites

Som jeger må jeg si at gåsejakt og for så vidt andejakt er sterkt undervurdert når man jakter med rifle. Det krever god skyting av jegeren og presis avstandsbedømming(laseravstandsmåler er gull her) og en presis børse. Jeg finner gåsejakt som noe av det mest spennende jeg kan drive på med og samtidlig veldig lay back og litt mer "one man and his gun" enn storviltjakt mange ganger er. Jeg kommer i skikkelig David Crocket/snikende ullteppe modus når gåsa står å beiter foran meg. Ikke at storviltjakt er bare dritt, men hvis du har muligheter til å jakte på gås og and og har kjøpt en grei rifle med bra optikk er det en topp måte å lære seg å jakte på på egenhånd. Gås har ikke veldig god hørsel så støy er ikke såååå kritisk men de har helt sinnsyk godt syn, litt motsatt av elgen i grunnen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...