randomace Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Hei, Jeg kom over denne og lurte på om dette er noe noen har prøvd og om det er et fornuftig substitutt til alternativer som er betydelig dyrere? http://www.vaabenshoppen.dk/pi/Norma_R% ... 6_354.aspx" target="_blank Endret linken Sako_35 moderator -Morten
sako_35 Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 De var solgt tidligere også i Norge, hadde de til kombien min i 6.5 i allefall. Sako_35
Kuli Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Vil tro at fusion er et bedre alternativ. Reduserte rådyrladninger har ikke et godt rykte, og den jeg prøvde i 3006 spredde noe veldig. Fusion er også 140grain, lodda kule, og ikke så mye dyrere.
Barks Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Ville også gått for Fusion i 6,5x55 dersom du skal ha en kurant rådyrkule uten å betale for mye. Har skutt en del rådyr med denne etterhvert og er godt fornøyd; eneste gang kulen ikke holdt mål var diagonalt gjennom ryggen på en bukk - da holdt ikke kulen sammen (men bukken datt den..). Ellers er det veldig fin presisjon i de riflene jeg har brukt den. Bare vær oppmerksom på at de ikke holder storviltkravet på 2700J @ 100m.
Recommended Posts