Jump to content

Åtebu bilder/tips ?


revehunter

Recommended Posts

  • 2 months later...

Holder også på med ei åtebu som skal fraktes med scooter.Så...hvordan skal jeg lage meg meier som bærer hytta??Tenkte å bygge bua litt utenom standard,lang og lav.3 m lang 1,5 høy og 1,5 bred.Blir da å ligge på rygg og se gjennom glugga...Monterer sensor på åtet....Noen som har noen ideer??Tenker å lage meier av 2"4 med avskåret plastrør utenpå...?? :?

Link to comment
Share on other sites

normal_Foto0082.jpg

 

Lagde den i elementer. Gulv vegg og tak. Rask Montering:) Størrelse er 125x170 utvendig! Bindingsverk består av 36x98 stender og 36x98 sperrer.Tro på taket, undertak, sløyfe- lekter og primærtekke med decra. Vegger Har jeg kun bordkledd med 19x123 dobbelfals. Gulv er 2 stk europaller med troplater oppå. Svill for vegger deretter. Bua er ikk isolert da jeg har strøm opp dit fra garasjen. Bruker en oljeovn til fyring, og holder godt varmen der selv i 15 minus. Sitter i genser vinteren igjennom. Foran glugga har jeg benk for anlegg, noe som er alfa omega for sikre skudd,, og ikke minst at man har våpenet liggende klart hele tiden i glugga. SKjermen foran glugga utvendig er laget med 15 graders fall og vinkel ut på sidene. Holder snødrivet unna effektivt, samt at man blir usynlig inni bua. Lyset har jeg plassert over denne. (vises ikk bilde) Bruker plaststol med hjemmesydd ullpute (av kjerringa):). Valget av stol i plast kommer av at denne ikke vil bråke på grunn av kuldevariasjoner. Fungere veldig bra. (hagestol). På gulvet ligger det ett lag underlagsbelegg (parkettunderlag), og et lag icopal super D papp på toppen. Dette demper trinnlyden og holder det hele tørt. Dette er mine tips, som ihvertfall jeg har GOD erfaring med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...