Jump to content

Trenger info på Hämmerli 208


UltimaRatio

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en god gammel Hämmerli mod 208 - er så lei alle disse nymotens pistolene som kun fungerer på high velocity drittammo med totalt manglende presisjon. I tillegg er de jo laget av plast, gamle sinkanoder og magnesium eller hva f.... det heter. Ønsker meg stål stål stål og topp presisjon og avtrekk. Har igrunn sett litt på Hämmerli sin mod 208 og ønsker innspill på hva man eventuelt må passe på og hva vil være de mindre positive sidene ved å kjøpe en slik gammel traver!

Link to comment
Share on other sites

Det meste av plusser og minuser tas vel opp i denne artikkelen: http://privat.bahnhof.se/wb810999arne/artikel_hammerli_208.htm

 

Tok selv over fatter sin 215 (samme som 208 men enklerer finnish) i 1989 da var den 10 årgammel, brukte den frem til 1992 da jeg fikk "må ha" ånden og byttet den ut med en Hämmerli mod 280 22/32 som jeg bruker den dag i dag. 215 ble solgt til min forlover som fremdeles bruker den den dag i dag.

 

Hämmerli mod 208 har fremdeles verdensrekorden i standardpistol 584p satt i 1983 :)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest artikkelen i innlegget over og vet hva du skal se etter er en Hammerli 208 etter min mening noe av det bedre du kan kjøpe, jeg er uovertruffent fornøyd med min ... den spiser alt av ammo jeg har gitt den uten en eneste funksjoneringsfeil etter ca 1 år og fungerer ypperlig til både bane og felt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...