Jump to content

Sporting hagle


MetalMorty

Recommended Posts

Går med tanker om å skaffe meg ei sportinghagle etterhvert.

Har skutt duer i et par år nå med en Lanber 2083 og det funker veldig bra det,men fikk sist prøve en Beretta 682 Gold E Sporting,og det var en helt annen verden.

 

Browning B725 Sporting er også en jeg vurderer sterkt..har ikke fått holdt i en sånn ennå,så jeg får innom sjappa å prøve.

Blaser F3 er jo også en tanke,men det er endel i overkant av budsjettet.

 

Browningen har fått veldig mye positiv omtale,og dem sier stokkene er ofte finere på Browningen kontra Beretta..ikke at det er avgjørende,men estetikk spiller jo litt inn.

Vet jo at Beretta er evighets/skytemaskiner med upåklagelig kvalitet,men det samme hører jeg om Browning også.

Selvsagt så skal børsa føles rett og alt det

 

Noen meninger/erfaringer der ute?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var idag på villmarksmessa,hvor jeg fikk tafse å klå på både Beretta 682 Gold E Sporting,Browning Cynergy,Browning B725 Sporting og nye Blaser F3. (Blaseren er utafor mitt budsjett,men måtte jo se på den :P)

 

Av de børsene så var det Browning B725 Sporting som jeg virkelig kjente passa i mine hender og den var nydelig å legge opp,herlig balanse for mitt vedkommende. Berettaen syns jeg ble litt for lett og vinglete i munningen i forhold. I mine hender,så føltes Browningen noe i samme gata som Blaseren. Klart Blaseren er jo i en litt annen klasse.

 

Synes også stokkene til Browning har penere treverk og finish enn Beretta

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de haglene er feil;) kvalitet tvers gjennom på de du nevner. Blir mer smak og behag, og hva som gir deg "god feelingen":)

Jeg personlig liker beretta, og vis jeg noen gang bytter ut beretta blir det med blaser.

682 gold er ei bra hagle som jeg regner med man kan gjøre noen gode kjøp på, med tanke på at 692 kommer;) lykke til med valget.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Tja. Skyter selv med 682 Gold (ikke Evolution, men modellen før det), og den har "holdt helt inn". Har også testskyti den nye Blaseren med høy skinne, og det er en rå skytemaskin. Men litt mer "sjelløs" hvis det betyr moe:-). Ikke prøvd Browning, men den virker også veldig interessant! Her er det ikke noe annet å gjøre enn å testskyte alle modellene og være ærlig overfor sine egne følelser! Alle modellene holder flere hundre tusen skudd uten problemer.

Link to comment
Share on other sites

Spennende valg. Oppdater oss når du får skutt med den. Det er først når man merker hvordan rekylopptak og munningsvipp oppleves i praksis man kan sammenlikne, men forstår at det ikke er like enkelt å få testet alle alternativene på banen før man velger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg er litt sånn som ofte liker å ha noe som ikke alle andre har.

Spesielt Beretta er litt sånn "allemannseie" her på berget..for all del..det er kanonbra våpen og det er en grunn til at så mange velger det.

Blir nok 2-4 uker før jeg får den..må spare opp siste rest først,men skal la folket høre om hvordan den er å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

F3 er utvilsomt ei kjempehagle,men syns det blir drøyt med så dyr hagle til mitt bruk.

Dessuten så fikk jeg skikkelig "godfølelsen" med Browningen kontra Blaser,Beretta,og for meg teller det mer,og når prisen er bortimot det halve av F3 og de jeg har prata med uten unntak har satt Browningen høyere enn 682..da ble valget en "no brainer" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da har Browningen blitt utprøvd med 100 skudd på sportingen idag.

Nydelig balanse,merker veldig lite til rekyl..nydelig,smooth børse å skyte med!

De to første seriene resulterte i 22 og 21 duer..noe ukonsentrert og lurvete monteringer på 3 og 4 runde,så endte på 18 og 16 der.

Merker jeg drar av andre skuddet mye raskere

Inflex 2 kolbekappa som sitter på børsa fungerer godt..fikk en montering hvor børsa ikke satt,men er ikke øm i skuldra som jeg ble med min gamle.

Førsteinntrkket er at den er veldig stabil,utrolig godt balansert,herlig å svinge med,godt og vedlig tight avtrekk,lite munningsvipp.

Jeg er kjempefornøyd å gleder meg til å skyte masse framover,det kan ennå bli bedre,uvant med ny børse som virkelig passer :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...