Jump to content

Få tak i testpatroner...?


Mauser M03

Recommended Posts

Jeg skal en tur til USA og jakte ender og gås til høsten. Før jeg drar vil jeg gjerne teste litt ammo som er å få kjøpt der borte. To patroner som får mye godord er "Hevi-Metal" og "Speedball", begge fra Environmetal - Hevi-Shot.

Men, hvordan i alle ville er det mulig å få tak på noen testpatroner her på berget :?:

Kan man be noen ta med i kofferten? Så lenge det er under 5 kg...?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Schou partner er importør av hevi shot fra environ metal, den speedball patronen håper jeg også de

tar inn i tilleg til magnum blend. De patronene jeg har sett i handelen er hevi 13, duck load og dead coyote,

har fått testet dead coyote å hevi 13 og sitnevnte er en knall patron mens coyoten ikke gjikk noe bra i børsa mi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

For de som eventuelt har intresse for disse patronene, Hevi-metal og Speed ball, så har jeg testet de nå.

Begge fungerte veldig bra. Jeg brukte #3 haggel på både gås og ender. På ender fungerte begge supert, gjorde jeg jobben min så datt anda, ingen skudd hvor jeg mente det var gode skudd uten at fuglen datt... :smile: ... Godt!

På gås, speckel belly, Lesser og Greater Canada gås var det merkbar forskjell. 12/76 Hevi-metal ga endel fugl som ikke gikk rett ned i smellen, men SpeedBall 12/89 #3 overrasket positivt. Tok Specks ut mot 35 meter, rett ned i smellen.

Fikk ikke testet på papir, kan jo være at de skjøt trangere bilder i tillegg til bedre fart... :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...