Jump to content

ny rifle (remington)


blackhawk

Recommended Posts

Da er jeg lykkelig eier av en rem 700 tactical target ss m fluted løp. Jeg er gammel (rusten) skytter med langhold fra forsvaret men da i annet kaliber(kjøpte denne til rådyrjakt og banebruk). Dette er min første utfordring med langhold med kaliber mindre enn 30.Rifla har en stokk med justerbar kolberygg og lengde på kolbe med en del ekstra som bipod feste og anatomisk pistolgrep , dette lev org fra Remington. Har noen erfaringer med denne og stabiliserer denne tunge kuler? Det er full bedding fra fabrikk så jeg regner med den er stabil. Jeg finner den ikke i produktlistene, men Remington har jo et utall utgaver. takker om noen har noe liknende og kan for eksempel riflestigning etc på disse i kal 223.

Link to comment
Share on other sites

Med forbehold om at jeg tar feil, men riflen din kommer vel ikke rett fra Remington fabrikken? Jeg kjenner til Target tactical utgaven, og den kommer i enten .308Win eller .223 Remington med VTR løp. Stigningen på .223 rem utgaven skal ligge på 1/9..

Link to comment
Share on other sites

skal få ut et bilde over helga, henter den på mandag :-) vurderte en br reflex t8 demper på denne men er usikker da den blir stygg uten demper pga flutinga(må kutte løp og da ender man inne på sporene i flutinga og løpet er langt i utg punktet). Har en slik demper i grovere kaliber liggende så vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Da ble det 40 skudd på 100m i dag, Remington umc 55gr fmj. Etter innskyting av Hawke siktet (3-9x50 HD) ble det pene samlinger med eneste støtte gjort av ryggsekk som underlag, har ikke montert på tofoten ennå. Klarte 10 skudd på rappen innenfor en femkrone, dette tross litt rotete skytestilling. Eneste som var litt nedtur var at magasinet fusket litt men rettet seg da stålrammen innvendig var under spenn pga at montøren har hatt litt hastverk etter demonterin og puss første dag som eier :-)

Alt i alt en positiv opplevelse og tror denne blir uten demper da det blir stygt med kutting og gjenging innpå flutingen, løpet er org 64 cm så det er i utg punktet godt for å kunne kortes til 50 cm, men tror den får være orginal en stund før det blir vurdert seriøst med demper/ ikke demper. Dette er en tung rifle som jeg tror blir hjemme på de lange turer til fordel for lettere skyts:-)

Oppsumering: god presisjon så langt(får teste tyngre kuler etter påske), godt avtrekk, behagelig skytestilling og ikke minst at det er stabilt presisjonsmessig selv om pipa ble varm under seansen. Denne Remington har meget pen polering av låsekasse og bolt samt den gir et solid inntrykk og godt tilpasset. Stokken viste seg svært lett og justere da det er to jul som styrer henholdsvis lengde og høyde. Blir ikke Remingtoman av dette men positivt overrasket og vurderer å ikke skal avhende denne i et svakt øyeblikk når havelysten dukker opp senere på noe annet :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...