Jump to content

Hva jager fuglehunden din? (det mest merkelige)


PederR

Recommended Posts

jeg har hatt en Engelsk Setter i 9 år nå og vært litt slapp til det hun kan jage. hun jager fugl, rev, grevling, røyskatt,mår, mink, ekorn, bjørn, og det jeg har blitt mest imponert over hun tar stand på elg og rådyr :overrasket:

har hatt en god del revloser med henne da jeg har gått med henne i bånd etter revespor og slipt henne (ja det har jeg gjort med vilje) og det har resultert i at hun jager rev når hun har sjangs og kommer over en. (var 15 m fra en rev jeg ikke fikk skuddsjangs på i en los hun hadde for 2 år siden) grevling, mink, røyskatt, mår og ekorn loser hun på hvis hun finner dem når ho er løs.

bjørn har hun loset 1 eller 2 ganger. 1. ganga viste vi det klart da far så at hun jaget bjørnen i en vill los :lol: og den losen ga seg etter en 300m. elg har hun loset og hatt stand på flere ganger når jeg jakter med henne, men har ikke interessert meg i elg akkuratt når jeg jakter med henne, det har jeg andre hunder til. rådyr har jeg 95% klart å få henne ren for da jeg har tatt henen for at hun ikke skal jage det men forekommer en sjeldenhet at ho jager rådyr. hun er 43-45 cm i skulderhøyde så alltså under rasestandaren men fortsatt ikke lovlig til rådyrjakt.

ja må få nevnt det at katter tror hun er skapt for å bli kvitt :roll:

 

har dere noen dyr som fuglehundene deres jager som ikke "ligger" i instinktet dems?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde jeg hadde en stående fuglehund. Det viser seg imidlertid at det er en stående småflyhund...

 

Gikk en tur forbi flyplassen i nærheten av der jeg bor, og der kom det et småfly passerende på rullebanen. Bikkja i strak stand...

 

Ser for meg at jeg kan havne i en juridisk gråsone om jeg tar med luftvernartilleri i skogen. Samtidig ser jeg visse problemer med apport etter felling! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...