Jump to content

Skade i hagleløp?


mltka

Recommended Posts

Heisan.

Har nettopp kjøpt ei brukt halvauto hagle av overnevnte merke. Ser veldig fin ut fra utsiden.Ingen slagmerker.e.l.Men når jeg finkikker inni løpet,legger jeg merke til en liten kant midt på løpet som følger løpet halveis rundt.Kjenner den også hvis jeg drar pussestokken med ulldott sakte gjennom løpet.Er dette noe man kan få vekk :?:

Selgeren av våpenet hadde selvfølgelig "aldri lagt merke til dette"!!

Redd dette påvirker skuddbildet. Noen tips? Jobb for børsemaker,eller noe man kan fikse sjøl?

 

 

terje

Link to comment
Share on other sites

Hva slags ovennevnte merke?

 

Dersom det er en gassdrevet halvauto, skal det være et hull i løpet ved der gassen drives ned i sylinderen som sørger for veksling. Slik er det på Berettaen min i hvert fall (AL391 Urika). Trodde også det var skade og bannet så smått over at jeg ikke glante i løpet før jeg kjøpte den, helt til jeg kom til å tenke på hvordan dingsen skulle veksle skuddene og så en video på Youtube om det.

 

Her:

. Dette er til A400, men gassprinsippet er det samme. Fant ikke til 391'en i farta.

 

Ellers kan det jo være skitt som sitter styggfast og da. På min forrige hagle, en o/u klarte jeg ikke å få vekk en flekk inni det ene løpet og godtok for meg selv at det måtte være en rustflekk eller noe. Ga jo beskjed om det til kjøper, men så skulle jeg bare en tur på skytebanen for å sjekke at alt funket som det skulle før levering. Skjøt noen få skudd. Hjem og pusse. Og jammen var merket borte. Løpet var som nytt. Så der bronsebørste, nitrosolvent, olje og andre remedier ikke funket etter iherdig banning og jobb, hjalp det å skyte vekk møkka! Så du kan jo prøve et par, tre, fire, fem skudd og pusse.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser mer eller mindre ut som et hakk i løpet på min, der "gasshullet" er, omtrent på midten i løpet.

 

Ellers kan det selvsagt også være der choken begynner, ja!

 

Men er det en virkelig skade, er det vel ikke så mye å få gjort. Har vel ikke så stor praktisk betydning? Men irriterende er det jo.

Link to comment
Share on other sites

Kom ikke med på mitt innlegg type hagle jeg hadde kjøpt.Det er ei Winchester halvauto type 1500 xtr european.(samme som Win 1400)

Med det samme jeg er her; Er dette våpen plombert på slik måte at det ikke går an å forandre magasinkapasitet.?

 

 

 

terje

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...