Jump to content

Problemer med en Smith&Wesson mod. 63, 22Lr såkalt "Kitgun".


Kimbern

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Er det noen som vet om/er en dyktig "børsemaker" i Drammen-Oslo området?

Jeg har hatt en 22 (Smith) kitgun revolver i mange år og den har gått som ei klokke.

 

I det siste, kommer problemer når jeg squiser avtrekkeren halvveis, da kommer hanen veldig trangt tilbake, og vil liksom ikke "gli" ordentlig i posisjon i bakre ende.

Den lugger halvveis i spennet og jeg må klemme HARDT for at hanen skal bevege seg. Det begynner ikke ved de første milimeterne av trekket, men midt utti. Den blir hardere og hardere.

Jeg har vist den til karer som har langt over middels erfaring med denne type revolver, og konklusjon, er at det kan komme av flere ting.

Jeg er ikke så våpenteknisk av meg, og kan ikke demontere hele våpenet selv. Mulig er det slitasje, men revolveren er ca. 15 år så det har blitt noen skudd. Men ikke overdådig mye. Kanskje 5000 skudd. Det er ingen spor av "for mye" slitasje på rillene foran på tønna, og fjøra er åpnet og sett på og virker å være som den skal.

 

Takker for evt. innspill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 slike,en i 22lr og en i 32 H&R mag.

Hviss du ikke vil åpne sideplata for å se inne i mekanismen hva det er som er feil er det vanskelig å gi deg noe tips.Hviss den er skutt med i 15 år og ikke åpna og rensa i mekanismen kan det være masse dritt der inne.Skru av skjeftet ,spenn hanen og spray ned i mekanismen med wd 40 eller annen tynn olje..Ta noen avtrekk og spray på mere olje.Olja vil renne ut ved avtrekker og der skjeftet skal stå.

Du kan sikkert få hjelp fra noen som kan ta av sideplata på den og diagnostisere problemet hviss ikke en grundig olerens hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Stramm opp skruen for slagfjære til hanen. Sitt nede framme på skjeftet. Kanskje må du ta av skjeftet for å finne skruen.

Kan være så enkelt.

Er ikke strammeskrue på J ramma på fjæra.Den må i så fall shimses.Det er spunnet fjær på denne mot bladfjær som på feks 686

Link to comment
Share on other sites

Uff. Tok en sjanse. Kom ikkje på at J-ramma hadde spiralfjær.

Er vel smartest å ta av sideplata da. Skulle være enkelt å sjå kva som er galt. Vanlig vedlikehold av en revolver som blir brukt er vel å av og til ta av sideplata og kontrollere / rense / olje det innvendige. Å ikkje gjere det er vel som å aldri åpne panseret på en bil og tru at vedlikehold er unødvendig.

Vil ikkje anbefale å fortsette å presse av avtrekk før feilen er ordna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...