Jump to content

45 Colts bilder


45 Colt

Recommended Posts

Veldig flott og oversiktlig. Ser et kapasitetproblem når du kommer opp i 1000 ulike hylsetyper og like mange patron- kuletyper :P

 

Satte opp et lite kaliberutvalg av europeiske RF her en dag, fra 2 - 9mm, inkl. noen originale Flobert av de aller første 1850tallet(?) Disse ble satt nederst i min nye hylle (se tidligere tråd), slik at man kan se dem.

 

Jeg har tatt vare på endel slike patroner av en eller annen grunn. Tok idag de resterende og la dem på et brett og det ble ganske mange ulike kal., hylselengder, kuletyper og merkinger + hagl selvsagt. Tok ikke med vanlige .22lr som der nok også er 150stk + av, med ulike merkinger/kryssninger.

 

Det ble slik:

 

DSC03794_zpsfb2612cc.jpg

 

Det kan være at der er dobbelt av noen ytterst få men i all hovedsak så er de ulike.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en egen tråd her inne med det jeg har av patroner (45 Colts Patronsamling). Tror det blir en ufattelig lang liste hvis jeg skal skrive alle jeg ikke har... he he.

Jada, følger litt med på QXL, og har kjøpt litt der også.

 

Veidinn: Hvis jeg sprenger kapasiteten i dette skapet, så lager jeg et skap til...

Link to comment
Share on other sites

Du skal kle alle vegger med patrondisplayer nå forstår :winke1:

 

Et tips angående haglpatroner: de eldre typene falmer lett om der kommer sollys inn i rommet, det bebøver ikke å treffe direkte på patronene. Så har man gamle sjeldne haglpatroner så oppbevar dem i lukket skuff eller i et rom uten sollys. Jeg har sett endel perler bli ødelagt på den måten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...