Jump to content

Spm 12/89 Silma Finnskogen


ExxoM

Recommended Posts

Kjøpte en Silma Finnskogen 12/89 for ikke lenge siden.

 

Det jeg reagerer på er at jeg er nødt til å bytte løp på løpsvelgeren for å skyte begge løp. Såvidt meg bekjent er det jo vanlig at velgeren kun velger det du skyter først? Selgeren jeg pratet med når jeg ringte for å forhøre meg sa at det var derfor velgeren ligger rett over avtrekkeren men jeg synes fortsatt det virker ulogisk/tungvint at man skal gjøre det manuelt? Har testet dette med både løpet under og løpet over som første.

 

Skal sies at jeg ikke har mye erfaring men en kompis av meg som har skutt en del synes det virket rart. Noen som veit?

Link to comment
Share on other sites

Du kan forsøke å skru opp mekanismen, gjøre rent og olje opp på nytt. Kan godt hende der ligger noe metallspon igjen fra fabrikken.. Eventuelt få butikken til å fikse det eller hev kjøpet. Totalt fraværende kvalitetskontroll har jeg hørt rykter om..

Den skal skifte løp når du skyter - hvis butikken påstår noe annet er det svada/unger i telefonen som ikke vet hva de prater om. Min skiftet hvis jeg trakk av litt hardt.

For å komme til må du skru av kolbekappa (stjerne skrujern), og ha en laaang koppnøkkel 10 el. 12 mm tror jeg.. tror du må av med avtrekker bøylen og.. (lenge siden jeg hadde en slik åpen).

Silma M70 canardier :) deleliste http://www.silma.net/ricambi.asp

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...