Jump to content

Sauer 202 Yukon


Gudde

Recommended Posts

Hei hei!!

Er det noen der ute som vet litt om Sauer 202 Yukon? Finner f.eks ingen pris på denne riflen i .308 på nett. Noen som vet hva den koster??

 

Noen som eier en og kan gå god for avtrekk, sluttstykkebevegelser, skjefte og presisjon??

 

Har en meget fin skarpskytterrifle fra Våpensmia, en ombygd NM 149 med GRS-stokk og tung pipe.. Veldig god presisjon, MEN den blir alt for tung å drasse med opp i marka på jakt.. ( Har hatt den mange år og som gammel "Sierra" har jeg trofast dratt den med opp i teigen, men i høst var det nok.. :shock: Nå skal vi ha en lettere børse..) Skal hovedsakelig bruke riflen på elgjakt, og litt lokal feltskyting opp mot jakta.. 8)

 

Ha en fortsatt fin dag!

Link to comment
Share on other sites

Sauer 202 yukon med standar løp med sikter koster veil 22,800.

med flutet løp uten sikter veil 26,000.

heavy løp med fluting veil 27,000.

Yukon er som alle andre 202er ingen forskjeld i sluttstykkegang pålitlighet eller presisjon, blir levert med stål kasse og kolben er i synt med camo mønster og soft touch, slipper å tenke på trestokk som kan bli våt og vri seg i dritvær.

Yukon leveres også med camo mønster på kasse og løp dette er en fordyrende faktor med tanke på ekstra løp spesielt flutet type kontra sorte standar piper.Men vil du ha en yukon med camo over det hele så skal du kjøpe det.

Et alternativ er en 202 classic xt med sort syntstokk og sort kasse og løp til veil 18,000 og yukon stokk til veil 7000.Dette blir smør på flesk men det kan spares inn hvis du skal ha flere piper i sort overflate til en rimligere penge, tøft blir det uansett :mrgreen:

Prisende jeg har oppgitt er veiledende men her kan det prutes mye sammen med montage og kikkert.

Ikke noe å lure på 202 er 202 uansett, løp å kjøp :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har nevnte jern i 8x57 med, 51cm flutet løp med 19mm profil . Knallbørse. Ga 23-24for denne. Jeg tror ikke yukon er å få med åpne sikter hverken med standard eller fluta løp, men du får kjøpt stokken løs. Du kan også få yukon med sort illaflon istedet for den gråspettede kamoflon finishen. Avtrekk, boltgang og balanse er som andre sauer 202, i en klasse for seg :D

Titta på denne børsa i på jakt og friluft ,og bestemte meg ganske umiddelbart for at dette ble min neste rifle. Løp med 19mm profil og fluting har vel en veil pris på rundt 12, men alle sauer piper kan jo brukes. Dersom du vurderer større kaliber etterhvert bør du kanskje vurdere 3006 istedet for 308, tror du må bytte sluttstykket dersom du skal gå fra 308 til f.eks 9,3. Dersom du i motsatt fall tenker å kanskje kjøpe løp med mindre kaliber f.eks 22-250 blir 308 det riktige valget. Vekta er på min er 3,6 utten kikkert. Ikke den letteste, dersom du skal ha lettvekter kan du jo evt kjøpe en outback og supplere med en yukon stokk

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte igrunnyukon da den hadde endel ting jeg er veldig svak for: passe tung, fluta løp, tungt løp, kort løp/ hendig våpen. Var veldig i tvil ift camofinishen, men tenkte tilslutt at skal det være så skal det være, synes det er litt artig å troppe opp på skytebanen eller i jakta med noe som skiller seg litt ut :D

Link to comment
Share on other sites

Har nevnte jern i 8x57 med, 51cm flutet løp med 19mm profil . Knallbørse. Ga 23-24for denne. Jeg tror ikke yukon er å få med åpne sikter hverken med standard eller fluta løp, men du får kjøpt stokken løs. Du kan også få yukon med sort illaflon istedet for den gråspettede kamoflon finishen. Avtrekk, boltgang og balanse er som andre sauer 202, i en klasse for seg :D

Titta på denne børsa i på jakt og friluft ,og bestemte meg ganske umiddelbart for at dette ble min neste rifle. Løp med 19mm profil og fluting har vel en veil pris på rundt 12, men alle sauer piper kan jo brukes. Dersom du vurderer større kaliber etterhvert bør du kanskje vurdere 3006 istedet for 308, tror du må bytte sluttstykket dersom du skal gå fra 308 til f.eks 9,3. Dersom du i motsatt fall tenker å kanskje kjøpe løp med mindre kaliber f.eks 22-250 blir 308 det riktige valget. Vekta er på min er 3,6 utten kikkert. Ikke den letteste, dersom du skal ha lettvekter kan du jo evt kjøpe en outback og supplere med en yukon stokk

Yukon leveres med sikter på standar løpet men ikke på de fluta, bolten er den samme på 308 3006 og 9,3x62.

Men nå må du komme ned en tur martin så jeg får sett og prøvd rifla di og du får 460 magnum patronen din :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei igjen Godtfolk!!

Takker for fine tilbakemeldinger :D .. Ser det er flere muligheter med Sauer 202.. Tenkte det ble "den siste børsa" jeg kjøper siden kortet beg å bli litt fullt, så da tenkte jeg å bruke litt xtra og kjøpe den jeg hadde lyst på..

Tenkte da på kort , flutet pipe.. Når det gjelder kaliber så tror jeg det blir .308, som gammel "Sierra" har jeg nesten ubegrenset tilgang på "Nato-ammo".. Nappet tom ut Nato-kula før elgjakta i høst og satte rett inn Nosler 150gr -jaktkuler til jakta med meget godt resultat, ble 8 stk elg som datt på første skuddet.. :wink:

 

Med dagens tilbakemeldinger tror jeg vi sier det blir Sauer 202 ( Vurderte et lite øyeblikket Blaser R8, men er nok litt gammeldags mtp rettrekker....)

Link to comment
Share on other sites

Er nå ganske sikker på at yukon kun leveres uten åpne sikter, hehe, gode muligheter for at du får kikka på og prøvd yukon en dag veitu, bare å stikke innom du og :D 460n er jo fallossymbolet i patronsamlinga, den gir jeg ikke bort hehe...

Står i produktkatalogen, sikter på standar løp.

Har du fått tak i 460 s&w magnum patronen?.Har en å avse til deg her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...