Jump to content

Ny kolbe til m98, problemer med kjøp fra Boyds


Papz

Recommended Posts

Vet ikke helt om dette er rett plass å ta opp dette, men jeg prøver.

Holder på med et m98 prosjekt og nå var tida kommen for litt shopping.

 

Har funnet en kolbe hos Boyds som jeg klikket kjøp på.

 

Gikk igjennom hele greia og frem til accept eller hva det var. Hele ruklet fra kredittkort var lagt inn og når jeg trykket kjøp, fikk jeg en feilmelding. ; " Invalid c_state" og kjøpet annulert.

 

Hva skjer? Jada. Penger på kortet, ingen regionsperre, alt såre vel.

 

Godtar ikke Boyds norske kredittkort? godtar dem ikke å sende til Norge? (selv om vi sto i lista som ok)

 

Vet at noen i forumet har handla fra Boyds, så da lurer jeg på hvordan det gikk til.

Sendte dem en mail og spurte om jeg kunne overføre penger på anna vis, men har ikke hørt noe enda.

 

 

Noen som vet, eller har noen gjetninger?

Link to comment
Share on other sites

heisan.

 

grunn til at du får feilmelding er at du MÅ legge inn hvilken stat du holder til i. har selv de siste uker prøvd å få sendt stokk til norge uten hell. snakket med flere der borte som sier at amerikanerne kjøper våpen som fy om dagen, grunnet nye regler som kommer snart.

dermed er det flere butikker i statene som ikke har eller får tilgang til å sende til utlandet

Link to comment
Share on other sites

heisan.

 

grunn til at du får feilmelding er at du MÅ legge inn hvilken stat du holder til i. har selv de siste uker prøvd å få sendt stokk til norge uten hell. snakket med flere der borte som sier at amerikanerne kjøper våpen som fy om dagen, grunnet nye regler som kommer snart.

dermed er det flere butikker i statene som ikke har eller får tilgang til å sende til utlandet

 

 

Stat? Har jo oppgitt Den Norske Stat. Virker nesten som om hjemmesida bare virker for folk innalands der borte....

 

 

 

Og ja, Wolverine67, Adresse og all info er korrekt. Passet nøye på å fylle ut i alle rubrikker.

Link to comment
Share on other sites

Får ikke til dette med bilder men her er en link:

http://www.boydsgunstocks.com/product.h ... 0&cat=1223

 

Går for applejack laminate. Håper den er så rød som bildet viser. Da blir navnet: "Den røde fare".

Liker at den skiller seg litt ut fra all polert valnøtt rundtomkring..... :wink:

 

Blir artig på skyteprøven med rød børse og stort hull i tuten. Burde inngi litt respekt det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Veldig fornøyd!

 

Stokk bestillt 9.feb mottatt 21.feb! ikke verst synes jeg.

 

Tror dette kan bli en skikkelig "små-harry" kreasjon!

 

Må bare finne ut hvordan jeg behandler stokken. Bestillte en "unfinished".

 

Boyds anbefaler behandling med Polyurethane spray. Hvor finner jeg noe slikt på boks? Noen som vet? Biltema, Jula, Clas?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bestilte stock der selv, men hadde litt problemer med betalingsløsningen da betalingen ikke gikk gjennom, men det var kun også pga at feil addresse (dvs fylke) kom opp inne i betalingsløsningen, rettet det og da gikk det i boks. Jeg venter nå på en tommelhulls stock til min R 700

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heisann. Tenker også og kjøpe meg ny stokk til mauseren min. Hvordan vet jeg hva som passer? small/large rings? Jeg har kun brukt geværet på jakt, og har ikke så mye peiling på ombygging og justeringer. Men vil ha noe som passer sånn noen lunde. Så børsemakeren ikke må bruke unødig langt tid på å montere. Finnes det og få kjøpt noe som er så godt tilpasset at selv jeg som er amatør bak spakene kan montere selv?

Det snakkes om bedding og mye forskjellige ord og uttrykk som jeg ikke har peiling på hva betyr ser jeg...

Link to comment
Share on other sites

Søk litt på forum om large ring/small ring så finner du både hva og hvordan du kan måle og hvordan for å identifisere din Mauser.

 

Når det gjelder tilpassing av stokk, så er det ofte ikke bare rett frem. Du kan gjøre lurt i å finne noen som har gjort dette før, og spørre pent om hjelp for en rimelig penge.

 

Ulike stokker fra ulike produsenter kan kreve ulike mengder tilpassing. Ingen fasit desverre.

 

Jeg trodde jeg skulle bedde og tilpasse selv, og alt var innkjøpt og klart, men feiga ut i siste liten.

Fikk en kompis med mange beddinger på CV til å ta saken og er godt fornøyd med resultatet.

 

Både forum her og div søk på youtube kan gi deg et hint om hvor mye arbeid det er og om du føler deg kapabel til jobben.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Boyds anbefaler behandling med Polyurethane spray. Hvor finner jeg noe slikt på boks? Noen som vet? Biltema, Jula, Clas?

 

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretanlakk-30553/

 

Vanlig båtlakk for trevirke. Kan bruke Biltma sin. Blir i overkant blank, men da kan du vurdere å matte den ned med stålull og dra over med møbelvoks.

 

Går an å olje også, men du risikererer større fargeavvik, men leser på http://www.robsoft.nu at en del har brukt olje med godt resultat. Velger ofte å pensle stokken med fortynnet epoxy først for å hindre stokken i å absorbere for mye olje (F.eks biltemas lamineringsepoxy blandet (volum)halvt om halvt med acetone.). Kan selvsagt lage en epoxyfinish, men da må du ha noe uv-bestandig, f.eks noe fra West Systems...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...