Jump to content

NKK juks ukultur mm


nyhund

Recommended Posts

som dere sikkert alle har leest har Lasse evensen skrevet tre innlegg i sin blogg om NKK:

http://lasseevensen.nablogg.no/?p=235

ligger link til de to andre innleggene nederst på siden.

 

Men jeg kikket litt på bruks prøver og kom over lompetansegrupper mm.

der står det at Hovedstyret i NKK som oppnevner kompetansegruppa og bestemmer hvem som skal være leder og at medlemsklubbene har forslagsrett, men ikke mer enn forslagsrett. Ikke veldig demokratisk akkurat. Så over nyhetene for siste året, men finner ikke et sted der de oppfordrer eller sier i fra at noen har, skal, vil gå ut av sitt verv. enda jeg vet at enkelte har sluttet.

 

synes dere det er i orden?

 

jeg vil at det er dem som er medlemmer som velge/besteme.

hva betaler en reelt for med medlemskap i NKK?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvilke kompetansegrupper du snakker om, men siden du snakker om bruksprøver så er det kanskje verdt å opplyse at dommere er NKK-funksjonærer, ikke dommere i sine respektive raseklubber. Bruks- og jaktprøveregler osv er også NKK sitt, ikke raseklubbenes. Altså de raseklubbene som er medlem av NKK.

Link to comment
Share on other sites

Medlemmane i kompetansegruppene til NKK er valde. Dei som er der er foreslått av f.eks. ein hundeklubb.

Hausten 2012 (hugsar ikkje nøyaktig dato) so var det ein ny runde der hundeklubbane (det er dei eg har kjennskap til) skulle koma med forslag på medlemmar til dei ulike kompetansegruppene. Kva tid dei skulle velgast hugsar eg ikkje.

Reknar med at andre også var invitert til å koma med forslag til personar i gruppene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...