Jump to content

Vanskelig å få på demper!


NRB89

Recommended Posts

Har cz455 med a-tec cmm6 modul demper. Er nesten helt ny. Skutt ca 300 skudd. Den har vært kjempe lett å skru på, men nå er den mye hardere å få på. Akkurat som om skitt i gjengene. For at jeg skal få den på må jeg skru frem og tilbake helt til den er innpå. Bruker litt olje på gjengene. Har også prøvd å få ut dritt i gjenger på demper, men er ikke til stor hjelp. Noen med samme erfaring? Hva bør jeg gjøre?

 

Jeg tar alltid av demper etter endt skyting for å unngå slam i kammeret.

Børsemakeren sa at det ikke var nødvendig med noen rengjøring av denne demperen.

Link to comment
Share on other sites

Er du nøye med å skru demperen rett på slik at den tar riktig gjenging? Hvis ikke kan det hende at du lager nye spor i gjengingen, slik at det blir tyngre og tyngre å skru den på etterhvert som du skrur den nedover pipa. Jeg regner med at dette ikke er problemet, men det var det eneste gode forslaget jeg kom på i farta :)

Jeg bruker å skru demperen forsiktig mot sola på gjengingen til jeg hører et klikk. Da er jeg sikker på at den tar rett gjenging og så skrur jeg den helt på. Bare et lite tips hvis man vil være helt sikker.

Link to comment
Share on other sites

Er du nøye med å skru demperen rett på slik at den tar riktig gjenging? Hvis ikke kan det hende at du lager nye spor i gjengingen, slik at det blir tyngre og tyngre å skru den på etterhvert som du skrur den nedover pipa. Jeg regner med at dette ikke er problemet, men det var det eneste gode forslaget jeg kom på i farta :)

Jeg bruker å skru demperen forsiktig mot sola på gjengingen til jeg hører et klikk. Da er jeg sikker på at den tar rett gjenging og så skrur jeg den helt på. Bare et lite tips hvis man vil være helt sikker.

 

Takk for tips!! Men tror ikke det er problemet. Den er lett å skru i begynnelse og så blir det vanskeligere jo lengre inn den kommer. Kan nesten høre at det knaser litt, akkurat som sandkorn som ligger i gjengene. Er dette et vanlig fenomen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...