Jump to content

Marlin XS7, "nybegynner pakke"


heyho

Recommended Posts

Hei,

 

Har lest mange forskjellige tråder på forumet her om rifle "pakker", og ser at det er omtrent like mange meninger som det er medlemmer. Ser forøvrig etter min første rifle som hovedsaklig skal brukes til hjortejakt og lokk/åtejakt på rev.

 

Når det gjelder budsjett har jeg satt en makspris på 12k, skulle helst sett 10k, for rifle og kikkertsikte.

 

Jeg har foreløpig sett meg ut Marlin XS7 til ca 4, 5k sammen med en diavari 3-10x50 m/lys.

 

Har også vært inne på diavari uten lys, samt meopta meostar r1 3-10x50.

 

Noen som har noen innspill her? :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Marlin i .308win med kappet løp og demper. Liker veldig godt og skyte med denne, den balanserer godt og når jeg fant frem til en god ladning ga den også god presisjon.

Men kammeret bar breg av "grov" maskinering og avsatte sirkulære merker på hylsene etter skudd, ekstra tydelig fra første omlading av hylsene. Dette gikk imidlertid greit å utbedre med forsiktig innvendig polering/oljepussing.

Liker også avtrekket veldig godt og angrer ikke et sekund på kjøpet, synes jeg fikk et godt bruksvåpen som er akkurat det jeg ønsket til en rimelig penge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...