Jump to content

Ny fjær


FalconClaw

Recommended Posts

Kom hjem fra sjøen i går kveld, og gjett hva jeg fant i postkassen i morges. Ei flunkende ny fjær, buttons og stempelpakning fra Maccari, til min kjære Diana 52. :D8):D

 

Så nå vet jeg hva jeg skal gjøre i dag.

 

Håper på forbedringer. ytelsen og skytekomforten er ike helt på topp med eksisterende fjær. 260 m/s mes RWS match og 240 med Logun penetator.

Og det skrangler fælt.

 

Poster ut resultatet når overhalingen er ferdig.

 

Dette blir gøy 8)

 

Viktor

Link to comment
Share on other sites

Nice Viktor :)

Børsa di kommer til å bli en helt annen med dette "kit'et" du har fått deg..

Et lite tips kan vere å legge inn en ekstra skive nedi stempelet, som du setter inn med et tynt lag grease. Da får fjæra rotere ved evt vridninger og medfører enda mer skyteglede og presisjon :D

 

Hvilket kaliber er den forresten..?

Link to comment
Share on other sites

Da var overhalingen ferdig, fikk ikke tatt så mange bilder under prosessen, kamera var opptatt det meste av tiden.

 

Utstyret for å klemme sammen fjæra er litt provisorisk, men funket greit. Består av en grovt tilhoggd trebit og ei lastestropp med jekk :D8):lol:

img0068nz1.jpg

 

 

Da jeg fikk ut fjæra som stod i, var detikke så vanskelig å se hvorfor det var litt spjoing i mekanismen under skudd. Fjæra ser ut som en slalombakke :shock:

img0060aa6.jpg

 

 

Egenprodusert verktøy for honing/pussing av sylinder. Surret 1200 papir rundt

img0062ut3.jpg

 

 

Her er Ny stempeltettning montert og button satt på sylinderen, hvor den sliter mest. Monterte 4 buttons i bakkant av stempel, men fikk ikke tatt bildet av det, kameraet ar opptatt.

img0061ak1.jpg

 

 

Da kameraet blr ledig igjen var jobben gjort.

img0069kp3.jpg

 

 

Fikk bare prøvd noen få skudd i går kveld, men for en forskjell :shock: . Rekylen var helt nydelig, alt av vibrasjoner og "spjoing" var borte. Børsja blle en drøm og skyte med :D8):lol:

 

Kronograferte noen av de første skudda. Resultatet var ikke så værst.

RWS match: 280 m/s, Logun penetrator 265 m/s og Predator 285 m/s.

Dette var som sagt de aller første skudda, regner med hastigheten kommer opp litt etter at ting får gått seg til litt.

 

 

Viktor

Link to comment
Share on other sites

Godt jobba !! :D

Tipper nok børsa blir MYE bedre å skyte med etter denne jobben ja, etter rundt 1000 skudd så vil den nok stabilisere seg da alle pakninger, buttons, fjær og styringer må gå seg til.

Lag en tråd på lufskytter.net også, der er mange som sikkert blir happy for en sånn tråd :D Flott med bilder og beskrivelse ;)

 

LongRange

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...