Jump to content

Linker til br utstyr og erfaringer


1/4 trønderbataljon

Recommended Posts

Snasen presse det der ja skauning!

 

Er det noen som kan si noe om wilson-dier, og hvordan de fungerer sammenlignet med ordinære?

Bruker dere dem til halspressing, helpressing og kulesetting?

Og hvorfor trenger man en arborpresse med ekstreme toleranser når de også kan brukes med klubbe? Albuen min har i allefall et visst slark :)

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler denne pressa isteden: Harrell's Combo Press håndtaket på denne er bedre syntes jeg enn Hood pressa.

 

Ang: Wilson dier så brukes disse til halspressing m/bushing og kulesetting. Dette er da -2- forskjellige dier. På bilde av Harrell's pressa (som er min/mine bilder) så kan du se Wilson kulesetter die. Sammen med Redding die i toppen.

Ei Arborpresse er bare for enkelthetens skyld, ingen extreme tolleranser i ei slik presse. Bruker du klubbe og har kruttmålet ditt på samme bordet, så er du nesten dømt for å mislykkes :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

SEB-baksekk med Zirkonsand veier 6.2 kg. Med blåsesand veier den 3.8kg. Zirkonsanda er utrolig finkornet og pakker seg veldig fast, kanskje litt for hard til "ørene"?

Desverre virker ikke ørene spesielt solide, sømmene rundt ørene er enkle og kan komme til å rakne.

Resten av sekken er laget av elefantskinn og sydd skikkelig, og limt/sydd til en tykk og stiv gummisåle :wink:

 

T11___T10___angle_2.jpg

 

Edit; Baksekken til SEB er såpass høy at hvis stokken ikke kommer godt ned mellom ørene, (det vil si at stokken bør være temmelig smal) da blir frontresten for lav.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...