Jump to content

Pusseutstyr 17 HMR


NRB89

Recommended Posts

Sliter med å finne pusseutstyr til kaliber 17 hmr. Ønsker helst en hel pussestokk med div utstyr. Ingen butikker som har det inne. Hva bruker dere og hvor får jeg tak i det?

 

Ps: sleng gjerne med pusserutiner på deres 17 hmr. Min er helt ny og skal skyte den inn. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en "hoppes" boresnake fra dx til noen få slanter..hadde store problemer med å få den inn og igjennom første gangen, må si jeg var redd den skulle ryke. Annet enn det har den fungert greit. Pussestang har jeg ikke, kunne tenkt meg ett sett som dekker flere (alle?) Kalibre!

Link to comment
Share on other sites

Har pussesett (laget av Gunslick) til 17.hmr'n kjøpt på Jaktdepoet. I tillegg har jeg boresnake som blir brukt til 90 % av pussinga. Boresnake'en er genial, enkel å ha med seg, gir veldig bra pusseresultat så den anbefales på det sterkeste.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Ja må nok få meg en bore snake også! Er det børste i den? Får høre av folk at en pussestang er et "må ha" for å få rengjort løpet ordentlig.

 

En annen ting. Ser at folk skriver at en må pusse så vanvittig mye på 17 hmr, spesielt når en begynner å bruke rifla. Ser folk her inne anbefaler å pusse mellom hvert skudd (5-10) første, å deretter mellom hver serie osv.... Hvilke erfaringer sitter dere med???:-)

Link to comment
Share on other sites

ja er pussebørster på boresnaken :) gikk vell nermere 300 skudd før jeg pussa min 17hmr første gang, da jeg heller ikke hadde noen utstyr å pusse med. men hadde ikke mye å si på presisjonen vertfall hull i hull på 100 meter enda :) har lest litt rundt om kring, og er veldig forskjellig, noen sier å pusse etter vært skudd er unødvendig og andre sier det motsatte, så tror det blir en personlig sak, vill du pusse hele tiden gjør du det, vil du heller skyte enn å pusse så gjør du heller det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg drar boresnake'en gjennom løpet hver gang jeg har vært på jakt eller når jeg har vært på banen.

Når jeg skal på jakt/bane så er den med, ligger ilag med ammoen i skapet, og ikke tar den plass i lomma heller.

Om det er ett eller femti skudd som blir avfyrt, så liker jeg at løpet er rent og klar til neste gang.

 

Det er i allefall min måte å gjøre det på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan fortelle deg hva du *IKKE* burde kjøpe... Kjøpte en Tetra Gun pussestokk og tilhørende messing- og bløtbørste. Messingbørsten satt seg så godt som bom fast etter en børstelengde inn fra kammeret, og bløtbørsten rakk ikke så mye som inn i kammeret. Begge beregnet på .172 (4.4mm) kulediameter, og ikke .177 som er luftgevær.

 

Endte opp med å kjøpe en Hoppe's Boresnake hos en lokal våpenforhandler som funker OVERRASKENDE bra, selv om denne også var trang å få gjennom de første gangene (sa brura)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...