Jump to content

Ammo til Browning Bar 9,3x62


GM2

Recommended Posts

Har liggende en godkjent søknad på Browning Bar i 9,3x62 så jeg har noen spørsmål til de som har/har erfaring med denne i 9,3.

Hvilken ferdigkjøpt ammo synes dere gir best presisjon (merke/kulevekt) og hvor god samling kan forventes på 100 m uten feil fra skytterens side?

Hvordan er rekylen i dette kaliberet med Bar?

 

 

 

Til dere som har lyddemper på denne, hva slags demper har dere og hvordan er det og gjenge løp og flytte frontsiktet bakover på flutet løp, er dette et problem når løpet er flutet(jeg klarer ikke og finne Bar i 9,3x62 med vanlig løp)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Bar i kal 30-06 som leverer meget bra presisjon med det meste av ammo etterat jeg fikk lagt mellom ei skive på skruen som holder forskjeftet på så det ikke sto i press. Får fint samlinger på 25 mm.

 

Testa endel med en bar i 9,3x62 som en kompis har før jeg bestemte meg for å handle 1/2 auto rifle igjen etter å ha hatt 3 remington som spredde over hele skiva, men etter å ha testa hans 9,3 var jeg beroliga. Skjøt flotte samlinger med den, og rekylen er til å leve med, men selvfølgelig litt frisk. Med lyddemperen påmontert var den som å skyte med en slapp 6,5x55

Link to comment
Share on other sites

Kjører selleri og bellot 286 sp til trening, billig trenings ammo som sammler bra. Til jakt bruker jeg Barnes tippt tsx 250 grain.

Eneste jeg angrer på er at jeg ikke venta til den nye browning bar kommer i 2013,den har oppspenner. Mener dette er den optimale halvauto for jakt.

Var selv kritisk til rekylen da jeg ikke er glad i det, men rekylen er følbar men fullt akseptabel.

Dette er min andre bar, mitt inntrykk er at den spiser alt av ammo uten tull.

Link to comment
Share on other sites

De reklamerer for den i svenske reklamer, og jeg vet at den kommer. men tipper norskog og andre importører vil selge ut det lageret som ligger etter halvauto stoppen vi hadde for en tid siden. Men det er bare det jeg tror er grunnen til ar den venter på seg her. Oppspennern er veldig lik blaser sin utførelse.

Den heter Browning Bar HC.

Det sto pris på den i det svenske bladet jeg så den i sist, men husker ikke helt prisen(har ikke bladet her jeg er nå)

Men den var sånn at jeg hadde slått til på den.

Link to comment
Share on other sites

Det kan se ut til at det er bare Browning Bar Zenit Wood Hc, som vil komme med oppspenner.

Billigste jeg så med oppspenner var på Jakthallen.se 20900 skr. (Førpris 25900)

 

Er det flutet løp på din Bar, og i såfall tror du det går greit og gjenge løpet for demper og ev.flytte frontsiktet bakover?

Link to comment
Share on other sites

Det Kan stemme det ja, men regner med at det kommer flere modeller etter hvert skulle man tro. Men hvem vet?!

Har ikke fluting på mitt løp så det vet jeg ikke. Skal sende inn min bar for korting av løp, flytting av forsikte og en avtrekks jobb.

Vurderte demper eller rekyldemper før jeg fikk den i hende da jeg ikke er glad i rekyl, men det blir ikke gjort nå når jeg har skutt en del med den.Syns den har en rekyl som jeg kan skyte godt med. Er glad i korte våpen så derfor blir det kortere løp på den over jul.

 

Norma jaktmatch er den iallefall ikke glad i, sammler dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...