Jump to content

Komponenter til Lee Load-All 2


scottærn

Recommended Posts

Hei!

Har planer om å bestille en Lee Load-All 2 presse til å lade haglepatroner i kaliber 12!, skal bestille på MidwayNorge siden de har fri frakt ut året!

Det jeg lurer på er hva jeg trenger av komponenter til å lade haglepatroner, jeg vil helst bestille komponenter fra Midway siden jeg allerede skal bestille pressa der!

Jeg vil lade patroner til kråkejakt og leirdueskyting!

Jeg har mange leirduehylser som jeg vil bruke til dette.

Og er noen nettsider som som sender tennhetter og krutt, hvis noen gjør det, hva slags krutt og tennhetter trenger jeg da?

Er det noen steder som som selger billig stålhagl?

Jeg har aldri ladet før, så jeg er helt fersk dette!

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å begynne å lade selv, har sjekket litt mere enn deg så kan jo dele det jeg har funnet ut så langt.

De fleste vil vel råde deg til å kjøpe en bedre presse med en gang(mec) hvis du skal lade mye, men LEE er vel det beste pris/kvalitet hvis dette er ett "prøveprosjekt".

Du trenger: kruttvekt(for total kontroll), presse, "dier", litt håndverktøy, hagl, krutt, tennhette, tomhylse, forladning og "wad".

Det anbefales vel stort sett å bruke amerikanske komponenter da det finnes flest lademanualer for disse, men mener å ha lest at det har kommet litt mere der f.eks vihtavuori krutt kan brukes eller tilsvare enkelte amerikanske varianter.

Det er det lille jeg vet, GARANTERT mange her inne som kan svare mye mer konkret og bedre enn meg!

 

Sjekk hjemmelading.no eller staffansvapen.se for å se hva som finnes å få kjøpt i nærheten hvertfall. For å finne konkret hva du trenger, burde du kanskje starte med å lese en lademanual for en konkret ladning du vil prøve, eller få noen med erfaring til å vise deg.

 

Uansett, lykke til ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...