Jump to content

Magasinkapasitet Sivilpistol Kl.1


tunderbrd

Recommended Posts

Lurer på en ting ang de nye reglene i Sivilpistol (NFPS)

I klasse 1 kan man nå bruke den klassiske Walther PPK i .32acp etter hva jeg kan se, ihvertfall hva størrelse og kalber angår.

Men hva har magasinkapasiteten å si for dette?

I regelverket står der nemlig: "Begrenset magasin-kapasitet (antall skudd som kan fylles i mag.) = 6 skudd"

 

Vil dette si at man kun kan bruke våpen som tar maks 6 skudd i magasinet?

Eller vil det si at man kun har lov å lade opp med maks 6 skudd slik som f.eks i Praktisk sin Production-klasse?

 

Om det første er tilfelle, kan man så mekke til ei "plombe" av noe slag slik at magasinet ikke tar mer enn 6 skudd?

Eller får man kun bruke våpen som er konstruert slik fra fabrikk? Da ryker jo både PPK og mange, mange flere...

 

Her er link til regelverket:

http://www.nfps.no/download/sivilpistolregelverk.pdf" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Bra du også mener det!

Jeg håper og tror det er sånn, men følte kanskje ikke at det framgikk så tydelig.

Innblanding av begrep som "begrenset magasin-kapasitet" med vekt på kapasitet gjorde meg en smule usikker...

 

Noen som har skutt stevner i denne klassen, og som kan bekrefte at det kun er snakk om

hvor mange skudd du får lov å lade opp med?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Begrenset magasinkapasitet. Antall skudd som kan fylles i magasin er 6 !

Dette betyr om du har en pistol med kapasitet for flere så er det helt greit. Men du får ikke lov til å fylle med mer en 6 skudd, som "jan egil" også skriver.

 

Edit: Det som er viktig er om den passer inn i esken som har målene 185x120x30

Link to comment
Share on other sites

er det noen som faktisk har vært inne og lest på regelverket?

 

32.acp er fullt lovlig på siv1.

 

du kan ha så stort magasin du ønsker bare pistolen og magg passer iht gjeldende lovverk. bare du ikke fyller det med mere enn 6 skudd!

 

Javel! Da beklager jeg:P Trodde 32acp var større enn 8mm:P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...