Jump to content

Ladedata på 150gr swift scirocco til 308w?


hunter boy

Recommended Posts

Har laddet denne i diverse børser uten å få god presisjon. Fra 308 til 300 VM.

 

.308 Win

Krutt: N150 og 45gr

Settedybde har jeg ikke foran meg, men har god plass i magasinet på min M98, så kula ble satt til fullt hold på kula.

Fart ikke målt.

 

.308 Win

Krutt: N140 og 42,5gr

Settedybde har jeg ikke foran meg, men har god plass i magasinet på min M98, så kula ble satt til fullt hold på kula.

Fart ikke målt.

 

Elendig presisjon :(

 

Trykk målt med micrometermetoden i Normahylser. Fant i den tiden ikke laddedata på denne kula, men dette er nok ikke noen maxladninger, men er nok i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

Har ladet 150 grain Swift Scirocco i ulike .30 kaliber, også .308 Win.

 

Siden denne kula er lang i forhold til sin vekt, samt har lang bæreflate, har jeg tatt utg.pkt i ladedata for vanlige 165 grain kuler. Det har fungert bra for de riflene jeg har ladet denne kula i, .308 Win, .30-06 og .300 RSAUM.

 

I .308 Win har jeg kun brukt N150 krutt og ladet med 45 grain uten for høyt trykk i mi rifle. Lapua hylser og CCI 200 hetter.

 

Presisjonen med denne kula varierer en del fra løp til løp, mer enn andre kuler jeg har prøvd. Fikk helt grei presisjon i .300 RSAUM Shilen løpet mitt. Kula er slank og spiss, lada derfor med COL 71 mm i både .308 Win og .300 RSAUM og

COL 83 mm i .30-06.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...