Jump to content

Lav ES, hvordan lade?


Hydrox

Recommended Posts

Fikk endelig tid til å gjøre del to av ladetesten.

Var ikke vind å snakke om,litt skiftende men svak fra venstre.

Det snødde små filler som kunne gjøre sikten litt dårlig til tider.

Begynte på 77,1 opp til 79,5 grn med 3 skudd på 77,4 - 77,7 - 78 og 78,3 grn

 

horisontal_linjetest_del_II.JPG

 

Var samme tendens med sinuskurve i forhold til første test. 77,4 grn så bra ut men en noe lav, vanskelig å si om det var meg eller ladningen. Ellers ser det ut til at fra 77,5 til 78 grn har best samling. Både 77,7 og 78 grn gav ca 3cm samling. Etter 78 grn åpner samlingene seg.

Skøt på 200m nå også, blir vel ca halv moa på beste samlingene. Fornøyd med det når jeg kun har skutt ca 20 skudd med tofot før denne testen..

 

Som nevnt har jeg skutt lite med tofot, andre gang i dag. Første gang på sist test :winke1: så hvordan man skal tolke disse blinkene kan være vanskelig å vite. Uansett tror jeg at jeg skal prøve 77,7 grn og trene mer skyting med den ladningen.

Skøyt over kronograf med 5 skudd og 78 grn for innskyting. Disse hylsene har jeg stelt litt ekstra med, glødet og frest.

837,9

838,7

830,6

837,4

836,2 blir vel en ES på 8,1 m/s 830,6 ødela en ellers jevn hastighet.

 

Dersom jeg stoler på hva jeg ser av pappen så har jeg brukt 27 skudd på å finne godladningen med dette kruttet og denne kula.

Metoden som M67 beskrev lenger bak i denne tråden ser ut til å fungere glimrende

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...