Jump to content

Star Baikal Kombi


Veidemann1

Recommended Posts

Hei,har og en i 12/76-308w.den dagen jeg fikk den sendte jeg ca 15skudd på en blink på ca 60m for å prøve den...da jeg kom frem så jeg at 2 skudd hadde gått nesten sidelengs inn i skiva.....skjøt med noe gammel svensk nato som jeg hadde liggende.

Noen som vet hva det kommer av?

Og er det noen som har gjort noen mod på åpensiktene for å få bedre skyting noen gang?

Link to comment
Share on other sites

var borti det samme med min DFS-sauer.

Det var med Heym-pipe, det er et kjent fenomen med heym-pipe, lette kuler, og løpsslitasje, etter 2-3-4 tusen skudd bruker dette å intreffe.skjøt 10 skudd på 100m og hadde en tier, og et hadde godt på tvers gjennom tallet over skiva, de siste 8 var borte.

Har også vært ut for det ved et tilfelle med ei vanlig S&L pipe.

Teorien som jeg har hørt er at mantelen på kula blir revet istykker i rillene i løpet, og at kula da legger kursen dit den selv føler for.

om dette er den korrekte forklaringen skal jeg ikke garantere, men det er en mulig forklaring.

Om ditt tilfelle er det samme vet ikke jeg, men det lignet veldig.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har kjøpt meg en Star Baikal 12/76 -308.

Folk sier man kan justere rifle løpet når man skyter inn med hjelp av den bolten som sitter forann forskjeftet?

Hvordan gjør man det egentlig ? Bolten sitter jo løst?

Noen som vet hvordan presisjonen er i disse rifleløpene?

 

jeg har samme børsa og kaliber som deg.den justeringa midt mellom hagle og riflepipa skal man ikke røre uten man vet hva man gjør. dette er justeringa av samskytinga mellom pipene ref boka som skal følge med børsa. denne samskytinga er utført og justert fra fabrikken og må man justere mer så er det best å få en børsemaker å gjøre det hvis man ikke vet hvordan man gjør det selv. på s24 i manualen står det hvilken kulevekt og haggelvekt som fabrikken har brukt på samskytinga samt dato og signatur på operatøren som har justert og prøveskutt. i min børse er samskytingen foretatt med 9,4gr kule og 43gr haggel ladning. den samskyter fint med både 34 gr og 52gr haggel mot 9,7gr jaktmatch og 180grains oryx. presisjonen er nesten hull i hull på 50m og kikkert.dei åpne siktene ca snusdåsen i godt lys 50m. natoammo har jeg ikke brukt i kombien,men prøvde nato i ei annen 308w jeg har,den ammoen var like stabil som en humle i kastevind...

i

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...