Jump to content

Problemer med å få justert dier i en Dillon 550b


Almo

Recommended Posts

Hei

 

Har akkurat fått tak i ladepresse dillon 550b og diesettet i 6.5x55 fra RCBS.

Skrur dien helt ned så den når hylseholderen. Men fortsatt så er hylsa trang i kammeret på Tikka T3. Hylsene er engangsskutte RWS, som er skutt i eget kammer. Virker som om dien er for lang/må dreies av???

 

Trenger hjelp av mer kyndig personell :(

 

Hva gjør jeg feil??

Link to comment
Share on other sites

Har samme problemet i min XL650 med RCBS dia til 6,5x55 og opp i mot min Tica t3 SS. Selv med dien skrudd heilt ned... og et 1/4 tørn TIL ned... så kamrer dei lit dårlig i ticaen. Tar mange ladde grep med samme hylsa, og ser at det er på skuldra det "trykker" . Norma og lapua hylser, engangs skutte i eget våpen. MEN... dei kamrer heilt greit i en sako og i saueren 200str'en min. Har en plan om å prøve å pusse vekk 1mm i lengda vist det er teknisk mulig(hardt stål regner eg med!). Men... går det and å feilmontere hylseplata i XL650'en? opp ned er vel ikkje et alternativ... Ute på oppdrag akkurat no, så får ikkje set på pressa mi korleis det ser ut...

Link to comment
Share on other sites

Var på hos Landrø i går, og nevnte da problemstillinga mi... og lurde på om det var mulig å pusse ned litt på lengda av dien eller om metalle var for hardt. Då vart eg gjort oppmerksom på at det kunne være litt forskjell på dier i Swedish Mauser kontra SKAN Mauser. Eg kjøpte SKAN Mauser då eg kjøpte laddepressa, for å ladde til Sauer 200STR'en. Så det kan forklare mit problem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...