Jump to content

Stramming av optilock ringer


CarpKiller

Recommended Posts

Da var endelig ny kikkert i hus. xxl hadde 25% rabatt på alt her om dagen ;).

 

Når det kommer til montering så har jeg gjort dette selv. Føler egentlig at alt er rett og fint, men etter mye søk på nett osv så ser jeg at det er utallige meninger angående moment ved stramming av ringer. Ringene er optilock low og de sitter på en tikka t3. Kikkerten ble en zeiss victory ht. Jeg har kryss strammet ringene så nøye som jeg kunne og staret med å bare bruke den korte enden av torx/umbraco nøkkelen til moment. Syntes ikke at det ble helt optimalt og tok da tak i den lange enden og dro til litt. Har lest på optilock sine sider at "mellom foringen" i ringene er konstruert slik at men ikke skal herpe kikkerten ved tilstramming. Lurer egentlig på om det er noen som har noen dårlige erfaringer rundt dette med stramming samt hva som kan gå galt?

 

Har ikke rukket å prøveskyte enda.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke full oversikt ang. moment akkurat nå, men så lenge du krysstrekker begge ringene i system, da er ringene selvsentrerende, og ikke overtrekker, er det ikke mye som kan gå galt. Jeg har dratt til sånn at langenden av nøkkelen fjærer litt, det holder det meste på plass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...