Jump to content

lurer på og kjøpe hund


acti2k

Recommended Posts

Hvordan er terenget du jakter på? Er det ulendt og bratt, sjanse for tidlig snø er vel beagle og drever og foretrekke. Nå har jeg en beagle, og snart drever så det svaret var vel ikke uventet :winke1: . Mn har også fått veldig sansen for pettit basset, da vi har en slik på rådyrlaget. Den går som bare det, men har hjemmvett og snur i rigtig tid. Det gjør ikke alle dreverne og beaglene vi har :winke1: . Mn masser av raser og velge mellom i småhundrasene. Mn velg av gode jaktlinjer, ring avelsråd i de gitte raser så får du svar :winke1: . Les litt om rasene, og velg hva du liker best :winke1:. Jeg kjøpte en bok som heter jakt med kortbeint hund, og den tar for seg det meste. Kjempe gøy med hvalper. Lykke til :winke1:

Link to comment
Share on other sites

har egentlig mange typer tereng, noen små på 1000 mål og noen på 15000 mål.

noen med mye myr, og andre med tett skog.

har lest litt på forumet, og ser at basset kan passe.

er ute etter hund som loser en stund.

men er det mulig og gå med en basset i band etter dyr?

Link to comment
Share on other sites

Basset er kjempe hunder ja, og har et veldig til losmål. En blir overasket over at et slikt lite vesen lager så mye lyd :winke1: . Den skal egne seg godt som ettersøkshund iværtfall, noe som også drever gjør :winke1: . Personlig synes jeg basseten er penere en drever, men jeg følte mest for drever fordi jeg følte det sikrere. Jeg kjenner rasen godt, og kjenner mange som har det og har jaktet mest med det. En må kjenne hva man føler mest for :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det lar seg gjøre å gå med en basset i bånd etter dyr, hvis man er eliteutøver innen idrett. :-P Men det er jo en hund som skal jage løs på drevet, så hvorfor gå med den i bånd...? Det er fare for at drivende hunder lager lyd da også, så en bandhund som norsk elghund sort ville passet bedre til det. Basseten kommer til sin rett løs, som de andre drivende raser. Går fint an å få en basset godkjent som ettersøkshund.

Lykke til med valget:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...