Jump to content

Norma oryx


Tommy Tikka

Recommended Posts

Har i år opplevd 2 uheldige episoder med Norma Oryx kjøpammunisjon. Den første var en hjort 90 kg slaktvekt, skutt midt i bogen fra 70 meter. Helt fri skytelinje. cal 308w. kula gikk ikke inn i brystet men slo bare av bogen.

Den andre var en 9.3 *62 som gikk istykker da han skulle ta patronen ut av kammeret, da ble kula igjen i kammeret, kruttet rant nedi magasinet. Men kula falt ut når han snudde børsa. Og g for 2 år siden brukte jeg selv norma jaktmatch kjøpammo 6,5 *55. til trening, og opplevde en voldsom ildsprut ut av løpet, kraftig rekyl og det verste var at jeg fikk kruttgass i øynene, det var et bra nok trykk bakover ja....jeg fikk nye skudd da Norma hadde erkjent feil med noe ammo.....Og for 2 år siden ladda jeg oryx i 6.5 *55 til en kamerat,(normalt ladet) men kulene ekspanderte ikke, det ble bare hull rakt gjennom dyrene.....

 

Er det noen som har lignende erfaringer med oryx ?

Link to comment
Share on other sites

Gjør som mange andre fornuftige personer her har funnet ut av etterhvert, kjøp bedre kuler, samtidig som du sparer mye penger.

 

 

Huff da trist med dårlige erfaringer. Jeg har brukt Norma Oryx i 8 mm S fra 2005 . 812 m/s. Den har aldri svikta. Litt spent på den nye versjonen den er litt lengre enn det gamle.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...