Jump to content

samme hund...men nytt hus...


joakim88

Recommended Posts

Har flyttet, og da måtte jo selvfølgelig bikkja få være med. Men hvor lang tid kan det ta før man skal tenke at bikkja blir varm i trya?

Det er jo mye nytt på engang, så det er klart ting blir litt anderldes i den første perioden. Tepper osv er lagt ut, og de teppene hu brukte å ligge på før er liksom blitt en "trygg" plass, men hu kan ikke ligge på ett teppe resten av livet:)

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Er dette en utrygg hund ellerno? Alder? Rase?

 

Selv har jeg flyttet tre ganger med min, og han er tre år. Han er i tillegg nå "flyttet" til Lofoten for noen måneder pga jobbsituasjonen min.

 

Klart det er ikke ideelt, men jeg mener hunder er mer adaptive enn folk tror.

 

Ting jeg har fokusert på ved flytting er at den "faste plassen" blir med til ny plass, og at han ikke har vært alene de første dagene/uken.

 

Jeg velger å tro at han ser MEG som tryggheten sin, og ikke selve huset.

 

EDIT: Dette føler jeg egentlig er et spm som er fryktelig vanskelig å svare på i et forum. Hunder er jo ekstremt individuelle. Min anser jeg som spesielt trygg.. Aldri opplevd han som engstelig på noen måte. Så dette er ting man bare må føle på. Ingen som kjenner bikkja di bedre enn du.

Link to comment
Share on other sites

Gamle tepper er et bra triks, ellers er det vel bare å vente på at resten av huset skal begynne å lukte som hjem. Er det noe spesielt du reagerer på eller bare litt generell bekymring? Hunder er individer, noen er hjemme uansett hvor de er mens andre er mer knyttet til et sted, pleier vel å gå seg til så lenge de er med flokken sin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...