Jump to content

H&R Hammerless 16kal. kolbe og underbeslag


Tesla32

Recommended Posts

jeg har en hagle jeg pusser opp for min mentor innen skytesporten. han er for tiden på sykehus for kreftbehandling og det går heldigvis rette veien :D hagla var/er i dårlig stand. stålmessig må den blåneres opp på ny og jeg tenker å kaldblånere den. har hatt noen heldige resultat på det før. løpet er nesten helt ok innvendig men skal gå over med stålull på en pussestang montert på en drill. håper det hjelper på noen få mørke områder. munningen av løpet har bulker, men det dreier jeg bort i benken.( ikke mer enn1,5- 2mm skal bort)

så kommer det til trevirket. underbeslaget er av den typen man klikker på. må lages nytt da det er fult av sprekker. kolben har endel hakk og støtskader og en liten treflis er borte. det er og en sprikk fremme over pistolgrepet ca 4cm. starter der låsekassa møter stokken og går rett bakover.

stokken mangler og kolbekappe, men det ser jeg som det minste problemet.

til dette prosjektet trenger jeg kammerånden og gode råd og tips. har lest litt her på Kammeret om hvordan man limer sprikk, damper ut bulker og pusser bort gammel finnish og legger på ny olje og lakk. men nå er det slik at stokk og underbeslag selges i statene men den sjappa eksporterer ikke. http://www.gun-parts.com/harringtonrichardson/ ( på høyre side av siden er stokkdelene)

er det noen som har noe å komme med. noen som har noe liggende? var i kontakt med Uglebakken her i Alta men han skal ha minimum 4k bare for kolben, og det går ikke på min uførepensjon. dette prosjektet er viktigere enn noen av mine egne prosjekter. på forhånd takk :)

Link to comment
Share on other sites

nei det er ikke noe modell nr eller lignende. på løpet står det 16GA CHOKE på kassa står det HAMMERLESS

Harrington & Richardson Arms Co

Worchester.Mass.U.S.A. made in u.s.a.

vet ikke om det hjelper men tror ikke det er så mange hammerlessmodeller fra dem?

 

edit: sendte deg serienr på PM

Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut for at en Kammerat her inne kan bestille deler for meg vi et shippingselskap over dammen. det er den enkle og sikkert peneste løsningen. evt kan jeg lage kolbe selv. men da trenger jeg kolbemateriale. forskjeftet og kolbe må da være i samme tresort. emne til forskjeftet må ha minimum mål: 24cm lengde, 5 bredde og 4cm høyde. kolbeemne: lengde:35-36cm, bredde:5cm og høyde 13cm. er det noen som føler for å donere eller selge for en billig penge?

tresort bør være beregnet for kolbe og ikke være laminat.

send meg pm om noen har noe liggende

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...