Jump to content

Pussing og vedlikehold!!


NRB89

Recommended Posts

Trenger hjelp og tips til pussing og vedlikehold av .22 lr og .17 hmr + demper (a-tec)!!

Jeg har bestilt meg rifle i disse kalibrene (cz 455 varmint) og er helt ny på dette.

Hva trenger jeg av utstyr? Hvordan er pusseprosess, hvor ofte osv....

Har forstått at det er forskjell fra 22 lr kontra 17 hmr....

Håper på mange gode råd og tips :)

Ha en fin dag alle sammen:)

Link to comment
Share on other sites

Min 17 pusses på lik linje med den andre rifla mi etter bruk. 22 har jeg ikke så jeg skal ikke påstå det ene eller det andre. Men den ble en fryd å pusse med 43cm løp mot 56cm som den orginalt var. Bruker bore snake først og pussestokk til slutt. :) Demper skrur jeg bare av å lagrer i et annet skap.

Link to comment
Share on other sites

puss etter hver skyte bane besøk med 556 på boks,å ta en skikkelig opprensk med mantel fjerner hver 300 skudd,vist den ikke mantler frykrelig,du ser det på presisjonen når du kjenner pipene dine.22mag som jeg har er vel ikke pussa med annet en wd40 og pusse propp,har vel skutt ca 3500 skudd med den.Men etter skyting så er det bare sot på filla.

Det er vel best å pusse 17hmr litt mere grundig.Fryktelig lite høl i den frå før :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...