Jump to content

FAIR hagle, problemer med å få ut patroner


TorgeirW

Recommended Posts

Ny FAIR i fjor, godt fornøyd med lettvekter og just.kolbe. Er et irriterende moment med den som jeg lurer på gjelder alle disse, eller om min er feiljustert; Når den er brukket og f.eks hviler i armkroken får du ikke nederste patron ut av kammeret, da den butter i toppen av låskassa. Du må fysisk knekke hagla mer opp, f.eks med løpet mot bakken eller venstre hand mot løpene for å få de ekstra mm som trengs for å få ut patronene. Så fort det ekstra presset mot løpene opphører, sklir den tilbake til det naturlige utgangspunktet der patronene ikke vil ut. Dere kan tro jeg har fiklet med dette under due og sjøfugljakt der det innimellom er litt hektisk med omladning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har selv en Fair lettvekter og har delvis samme problemet ;-) Jeg har lært meg en teknikk hvor jeg knekker hagla, holder den med høyrehånda og holder i forsjeftet men samme hånd. Hånda hviler i albuen. Da holdes løpet helt ned og patronene kan tas lett ut. ;-)

 

Lurer også på om du har hatt problemer med usedvanlig treg sikring? Min måtte jeg virkelig ta i for å få av når haglen var ny.. Nå er den litt bedre, men er jeg skikkeli kald på henna er det ikke alltid jeg for av sikringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...