Jump to content

Nytt familiemedlem ankommet :)


jørn

Recommended Posts

Etter mange års betenkning er tiden kommet . søndag så jeg en annonse på finn.no, dachs søker ny eier .jeg ringte og skulle få komme og se på bikkja idag. klokka 1200 sto jeg like skjelven som ett barn i en godtebutikk utenfor huset til eieren ..

Eieren åpnet døren og ut kom en liten pjokk på drøye 7,5 kilo .

Etter en times prat reiste jeg og madamen hjem .med ett lite håp att bikkja skulle komme til oss.

14,38 tikket en sms inn.der sto det . Etter en prat med kona er vi blitt enige om att ,hvis du har tid og kjærlighet til bikkja .så vil vi veldig gjerne att du skal ha han .

Så nå sitter jeg her med en hund .en liten fin Dachs som lyder Navnet OZZY.

Er så fornøyd , neste stopp nå er bokhandleren for og finne lesestoff om hundetrening og jakt trening

Bilder kommer ,

Link to comment
Share on other sites

Bilder kommer .størrelse messig så fortalte forrige eier att han godt kunne legge på seg en 500 til 750 gr og ja , jeg syntes han er litt liten , men ellers en artig liten krabat .han er litt reservert .men det er val alle hunder når de ankommer nye hjem . er det noen som har noe tips angående det meste , så kom med dem .

De hundene vi har har hatt er såkalte sofakosere.

På forhånd takk :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye, med valg av et sjikkelig multitool innen jakt. For det første, ikke bekymre deg noe for størrelsen, de to første dachsene mine veide rundt 7,5kg, og den jeg har nå er et beist på 13-14kg. Men vil ikke påstå at de små jeg hadde stod noe som helst tilbake, hverken når det gjalt fremkommelighet, pågangsmot, kondisjon eller jaktegenskaper. Mindre plass i sekken tar dem også, når den ikke gidder og gå hjem selv.

 

Når det gjelder dette med innjaging, så ordner Dachsen det meste selv, bare du gir den rikelig med tid. Husk at den lateste jegeren får ofte den beste bikkja :lol:

Men ikke glem dresuren, det er et punkt som det er skortet litt på hos meg, viktigst å få dyret til og jage liksom :oops: Innkalling, sitt/dekk etc er veldig greit og ha på bunnlinja.

Jeg bruker min til allt, utenom elg og fugl, og det tror jeg bikkja har godt av, da er den liksom alltid på hugget til å drepe noe :D uansett villtslag.

 

Og ikke glem at Dachsen er en like god sofakoser den oxo.

 

Lykke til, og ta gjerne kontakt hvis det er noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...