Jump to content

Hjelp til kjøp av hagle!-Goose Gun


even6,5x55

Recommended Posts

Hei, jeg er 17, snart 18 og fant en "Goose gun" på finn.no som jeg ble forrelska i ...har altid ønska meg sånn..

 

 

han bor veldig langt unna så han sender den i posten...

 

men jeg har søknadd...

hvordan skal jeg gå fram med og sende en søknaddsdel til selgern så han får skrevet under også må jeg skrive resten også levere den osv...

 

 

Fortell gjerne steg for steg siden jeg er helt ny i dette. har flere våpen, men de står på fattern enda..skal overføre de også...

 

 

takk på forhånd!!

 

 

Even

Link to comment
Share on other sites

Jo. Fyll ut skjemaet-lever det til ditt lokale lensmannskontor, eller spør dem event om råd hvis de ønsker det sendt til annen adresse. Deretter venter du irriterende lenge på å få disse stemplet og godkjent i retur. Forutsatt at du får dem godkjent i retur så følger du prosessen videre slik som nevnt i tråden tidligere.

 

Hele prosessen tror jeg står beskrevet i detalj på baksiden av skjemaet.

Link to comment
Share on other sites

Du leverer først utfyllt søknad til politiet og betaler gebyr for behandlingen. Når du så får innvilget søknad tilbake derfra sender du denne (alle sidene) til han som selger våpenet. Selger fyller ut sine opplysninger før han river av og beholder den gule. Den blå sender han så til deg sammen med våpenet, og den hvite sender han til politiet. Etter en tid mottar du våpenkort. I mellomtiden er den blå lappen ditt midlertidige kort.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ikke riktig!!!!

vis du skal kjøpe våpen av andre en godkjent forhandler må du (når du søker) skrive på våpen nummer type og pipe lengde osv.

Forslag til deg: Be selgeren hente søknad på sin våpen kontor, han skriver på nødvendig informasjon. så sender han deg søknaden (og våpen!!) du skriver navnet ditt adresse og nødvendig opplysninger og sender den inn på nærmeste politi kontor. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...