Jump to content

Modifisering av den lange utgaven av X-esse til spes.pistol?


frenzy81

Recommended Posts

Ta en kikk på denne tråden.

viewtopic.php?f=15&t=63723&hilit=limt+l%C3%B8p

 

Det er vist lurest og bygge om den korte utgaven til spesial. På den lange

så kan det hende man sitter igjen med løp som må limes fast etter kutting, men

dette vet jeg ikke mere om en det jeg leser i denne tråden.

 

Noen har nok prøvd å kappe og funnet ut hva som er lurt.......og ikke lurt.

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg hadde ikke tenkt å kappe det selv, men la kvalifisert personell ta seg av jobben. Har mulighet til å få kjøpt en standard ganske billig, så selv med et par tusen i børsemakerregning så hadde det vært greit.

 

Det er visst ikke så lett å oppdrive X-esser for tiden, leveringstid hos de fleste virker det som. Jeg har forespørsel på mail som jeg venter på svar fra Norby på, og jeg vet at prisen hos Børselars er 6750 ferdig modifisert. Men lagerstatus... nei.

 

Stenvaag sin kikket jeg litt på under Felt-NM men den blir vel heller ikke på lager før årsskiftet slik jeg forstod det. Fordelen med den er at den har det roterbare kornet til Hämmerli med tre bredder, ulempen er at all kapping i lengderetning skal være gjort på løpet.

 

Hmm.. ikke lett dette :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

I denne situasjonen så er det enkelt.

 

Skal man ha xesse bygget til spesial, så er det tryggeste og vente til dem blir laget

ut fra riktigt utgangspunkt. Skal man tro tidligere tråd så jeg linket til, så er det kort

utgave som er alternativet og ikke en lang, da dette har med innfestingen av pipa å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...