Jump to content

Nybegynner felle


piniartoq

Recommended Posts

Nybegynner felle? Hva er det egentlig for noko?

 

Fella si oppgave er å avlive byttet på en effekiv human måte uten lidelser av dyret (momentant), samtidig så skal den skjermast for at andre dyr eller folk skal komme til skade i fella.

Nybegynner fella har eg eit inntrykk av at der er en masse spørsmål som må stillast....Når enkelte personar anbefaler den og den felle til nybegynnere så synest eg at det må vere opp til kvar enkelt og finne ut hva valget blir.

 

Nybegynneren må egentlig starte en sesong med lokalisering om der er dyr og fange på,, i sesongslutt er det kansje lurt og kjøpe inn fellene for tørr trening med å spenne dei opp og avsikre samt skifte åte, (bli fortrolig med fellene)

På samme måte er det med hagle/rifle om du vil treffe blinken må du trene.

 

Det er klart at ikkje alle feller kan brukes over alt der du bur i landet.

 

Håper at denne tråden kan skape litt diskusjon som kan hjelpe en nybegynner

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nybegynner og bruker Fenn6-feller. Litt mer plunder enn Syningfella siden man må snekre felleboks, men også mye billigere. Som sikkert mange andre av dagens jakt- og fangstnybegynnere har jeg lest meg opp før jeg begynner - blant annet her på Kammeret. Tror at det gjør det enklere å styre unna de verste nybegynnertabbene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...