Jump to content

Kråkejakt Oktober 2012


hkvilla

Recommended Posts

Jeg bor i Asker og skal jakte due og kråke på imorgen, et spørsmål jeg har er om det er noe å hente ved å levere inn kråke/ravn/skjære til et bestemt sted? Er det pengepremie for å levere inn rovfugler i Akershus?

 

Et annet spørsmål jeg har er hvordan man går fram dersom man bruker hunde/katte mat som lokkemat for kråke/ravn/skjære? Har også tenkt til å bruke cd spiller med lokke-lyder,burde jeg da ha en plan hvis man tenker å samkjøre lokke-lydene og lokkematen?

 

- Og er det eventuellt noe annet man bør tenke på når man jakter due og rovfugl?

 

takk for svar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei

Når det gjelder duer,tror jeg du er for sent ute.De som er igjen her har nå flokket seg og er vanskelig å få ned,selv med et stort antall lokkeduer.

Dersom du skal bruke tørrfor som åte til kråkene tror jeg det tar litt tid før de finner maten.Du må også passe på å legge på mat jevnlig slik at kråkene blir vant til at det er mat der.

Prøv heller om du kan få tak på noe slakteavfall fra eks elg,er jo tida for det nå.Dette vil garantert dra til seg flere kråker.

Et annet tips er lokke hubro,da blir det fart på kråkene.

Det er opp til hver enkelt kommune om det er skuddpremie på kråkefugler.Lokkelyder har jeg ingen erfaring med.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...