Jump to content

Tikka T3 lite 9,3 x 62


pappa1972

Recommended Posts

Har en sånn med 52 cm løp. Er ikke så ille rekyl. Klart, det er noe mere enn et luftgevær, men ikke uutholdelig. Satt på en demper, og da var det hvertfall ikke noe problem.Vil anta at da det ble ca som en 6,5 eller en 308 uten demper.

Positivt med våpenet: Det meste. Godt avtrekk, presis, lett( god å bære, noe jeg setter pris på), billig.

Negativt: Magasinløsningen( plastsak med dårlig patent) Positivt med magasinløsningen: Relativt billig, ca 600 kr for 5 skudds. Vil vel dog anta at det originale 3 skudds+ 1 i kammeret vil holde til storviltjakt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bor du i Oslo området, eller i Trysil området, eller et sted i mellom der, kan du prøve min.

 

Hei

Takker for tilbudet, men bor i Setesdalen:|

Har ei Lakelander 389 i 9,3 i dag. Denne synes jeg er litt tung. Vekta på denne er 3.4 kg + kikkerten + reim. Ender vel på ca,4.1kg. På denne rifla bytta jeg rekylkappa og dette hjalp veldig mye.

Kor mange skudd holder Tikkaen presisjonen for den blir varm?

 

Pappa1972,

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg neimen ikke sikker på. Har skutt max ca 20 skudd av gangen, med sjekking av treff mellom hvert 2 til 4 skudd. Var vel demperen som ble varmest,(A-tec Maxxim) uten at jeg merket noe på presisjonen av den grunn. Bruker den som elgbørse, og har aldri tenkt på behovet for mange skudd (flere enn 5) i rask rekkefølge av den grunn. Nå må jeg jo finne ut det og!! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...