Jump to content

Jaktsko med knekken på feil sted...


Kake

Recommended Posts

Bytt sko; det vil aldri bli bedre.

 

Jeg handla et par Viking Hunter og de føltes supre på foten. Kom hjem og gikk tur med engang (på grusvei). Etter en liten km var det slutt; da verket jeg infernalsk over "hokkelkulen" på venstre foten. Det var ingen synlige knekk å se; det var bare slik den var.

 

For meg var det helt uaktuelt å bruke disse skoene og tok dem tilbake til butikken og fikk bytta dem i Crispi Hunter i stedet. De satt som støpt og de har blitt hardt brukt i halvanna år nå uten minste antydning til knekk eller gnagsår.

Link to comment
Share on other sites

Prøv med tykke såler (evt avispapir som klippes til) og ekstra sokker, bruk det en dag for å se om det blir bedre. Du får da flyttet foten "opp" i skoen samtidig som du polstrer rundt foten. Evt kan du polstre ekstra med sportstape/bandasje. Så kanskje du får flytta "bulken" på skoene, men du må trolig belage deg på å bruke ekstra såler i dem...

Link to comment
Share on other sites

Hadde dette problemet med m77 i forsvaret, pådrog meg senehinne betennelse i Akilles. gjorde som nevt ovanfor og bygde opp helen med biter frå liggeunderlag. hjelpte ein del, men var ikkje nokon mirakelkur. henger meg på jaktlykke sitt råd. bytt sko!!

Lundhags har stivare bakdel, eliminerte problemet for min del. desse er slitt ut, og nå brukar eg forøvrig muckboots i den låge utgåva. kaupt på felleskjøpet. dei er veldig gode mtp. gnagsår og trykk på akkiles, ulempa er liten eller ingen ankel støtte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...